@churalliya

Thursday, June 23, 2011

Friend list dia 200 je, tapi LIKE dia cecah 1500. Tak logik kan..

Dah lama perasan benda macam ni, tapi malas nak amek kisah.. pe de hal sangat nak kepoh-kepoh kan..

Tapi tetap nak kaji jugak untuk kepuasan diri.. ahkak gali punya gali punya gali, ahkak dah jumpa sebab dorang boleh raih vote dengan begitu banyak sekali..

Mula-mula kena paham dulu ada contest yang kita boleh vote hanya sekali sahaja dan ada yang boleh klik banyak kali.. tapi kebiasaannya contest yang dianjurkan kat fesbuk ni memang konpem satu akaun boleh klik SATU KALI SAHAJA.. lain lah kalau korang ada 10 akaun dan paling jauh pun memang korang boleh dapat tambah lagi 10 votes sahaja.. kalau nak 1000 votes, larat ke nak create 1000 akaun?


vote gambar ni terhenti setakat 128 votes sahaja.. terus rasa down nak teruskan...

Sesiapa yang masuk contest kat fesbuk, perkara pertama yang dia akan buat adalah post kat wall dan bagi link gambar dia kan.. mintak ehsan kawan2 tolong LIKE.. itu pun nasib.. buatnya dapat kawan yang jenis berkira nak mammmpssss, memang susah.. nak mintak tolong klik pun payah.. terus rugi satu vote.. hahaha..

lepas tu kalau rajin, PM lah member2 yg tgh online.. tapi itu sekadar dengan kawan-kawan kat dalam friend list aje.. paling tidak pun bukak fesbuk suami dan ajak kawan2 suami tolong vote.. hahaha.. kantoi..

Bila ahkak dah gali, dan terbaca mengenai EXCHANGE VOTE ni.. ok, apa yang pernah mekchu buat selama ni memang lah EXCHANGE VOTE tapi dengan peserta yang sama-sama beradu nasib dalam peraduan.. u LIKE i, i LIKE u.. gituu... itu pun ramai yang dah LIKE, tapi LIKE mereka belum berbalas.. opsss...

tapi sebenarnya ada lebih dari itu.. korang boleh mintak orang luar tolong vote kan.. search je EXCHANGE VOTE kat atas tu, berlambak page yang keluar.. pilih la mana2 dan letak link korang kat situ.. konpem kejap je vote korang dah mencanak naiknya..


Ada lagi teruk sanggup BELI VOTE.. ada baca tadi memang ada yang buat bisnes yang jual vote ni.. kalau beli dalam 1000 like, dapat lah dalam Rp500/like. tapi kalau nak dalam 200 like aje, harga akan jadi dalam Rp1000/like. kalau dah convert duit kita dalam 38sen/like.. darablah dengan 1000 like tadi tu.. sanggup kan.. hebat..

tapi honestly mekchu tak de la tahap itu desperado nak menang kan.. sekadar dengan kawan2 dalam list udah leerrr.. sebab itu lah sekarang ni rasanya contest yang LIKE LIKE ni macam dah tak adil.. patutnya gambar yang paling cantik tertarik layak untuk menang.. ini, alahaiiiii.. gambar tak nampak mana ibu mana anak vote dah sampai 2riban.. hahaha.. sungguh tiada logika..

Bukan nak kata gambar aii lagik cantik dari gambar si polan.. atau baju aku lagi vougue de vas dari si polan.. kenapa si polan tu patut menang.. no no no.. bukan itu maksud aii...

Yang mekchu nak highlightkan kat sini, dapat rasakan pertandingan yang memerlukan LIKE kat fesbuk ni semakin tidak adil.. (tapi masuk jugak.. hahaha.. saje test market) ada gambar tu bila sekali tengok dah terus suka, memang kena dengan tema contest, semua perfect dan natural.. tapi apa kan daya, kita boleh LIKE sekali sahaja kan..
 
apa yang korang dah baca tadi tu rahasia tau.. apa lagi yang mekchu boleh buat selain sharing2 ngan uols kan.. mekchu harap uols yang dah tau rahasia ni jangan lah gunakan tektik kotor macam tu nak raih vote.. not good.. bertanding lah secara sihat, boleh? JANJI!!!??

21 comments:

Scha406 said...

ehehe...mekchu, cmtu ke rupenye...ehehe...tp Sha xde fb..malas...ehehe

Ako Retna said...

no wonder la derang yang dapat vote LIKE banyak cepat jeeee leh naik ranking dia kan..

pernah gak masuk kontest fesbuk tapi mcm mekcu cakap la, mcm tak adil kan..

sbb tu dah x suka dah masuk kontest camni..

puan nina said...

oo macam tu ke..hihi.walaupun tau tak mampu nak raih undi tinggi2 tapi tetapp nak masuk.penat weii raih undi

Pepel BoNda AmaNi said...

likeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

amirah said...

betul la..skrng byk sgt exchange vote

Nini D.. said...

mekchu suruh ke...xsuruh ke...i tetap LIKE!!

syawalsimpsons said...

ooo..begitu rupenyer..mmmm

mamyharraz said...

owhh begitu ya..

sanggup depa nak LIKE bebanyak tp guna taktik ngelat tak adil!

mummy_ayu said...

pulak...ada ke main beli2 vote....
tak aci la main taktik kotor mcm tu

InaAchik said...

dat y mak pon dah malas nak join contest berunsur vote kat fesbuk ni...

KakD said...

haaa sobab tu la esei ni memang payah skit nak join contest like2 nih, sebab memang tau konpem kalah! hahahahaa

payah main like2 ni kan, ikut kroni kalau ramai kroni ko haaa best la cube yang 2 3 kerat hurmmmm melopong sajork huhuhu.

Myalycia said...

sbb tu aku xsuka masuk contest kat fb.. sbb xsuka bab jual2 vote ni.. xkisah la, biar lah masuk contest2 kt blog jer.. janji puas ati..

Unknown said...

owh gitu kisahnye.. tak payah masuk peraduan la kalo cenggitu mekchu buat semak kepala jer hihihi

Dee said...

sbb tu dee pun tak suka nak masuk contest like2 ni..tu lagi satu..cute apakenama pya contest..pemenang utama tak cute langsung..huh..

Mimy Hamid said...

yer ker gitu mekchu..tapi aku vote micah sbb mmg LIKE 100% sesangat...ngan kepala senget...yg pntg IKHLAS JUJUR

MieZa said...

saya pon sependapat dengan akak....sangat tidak adil kan...

Bitt (double IS) said...

ada 1st contest saya masuk dulu, tu la satu2nya contest dan merupakan contest terakhir dlm fb...akkakakaka malas dah nak masuk kerana benda yg mekchu terangkan tu la...leceh mehhh... tak de masa nak hadap p like banyak sangat page...pastu nak mendelete bagai...huhhhh letihhh bila ada jek org tag suh masuk contest awal2 saya tarik diri...akekkkeke letih nak melayan...bayangkan nak like 10 page 20 peserta...mana ada masa...yg tak tahan tu dia like kite by the time contest nak habis dia ugut suh like dia punya hokehh kalo tak dia tarik balik vote tuh...haihhh giler "LIKE" mereka ituw...akakakakakkaa

Softtouch [Hanim] said...

xperna masuk contest like2 ni...ooo cmm tu rupenya nk raih undi..patut pelik tiba2 org tu byk vote..

Chekpid said...

ala..tak paham kekdah2 like ni...aku baca laju2 jek.apappun i like gambo anak & apok teleng-teleng kepala tu.

mummysyafie said...

sebab tu nor mmg tak pernah nak join contest macm ni mekchu. sebab dah tahu taktik ni akan timbul

tapi nor dah LIKE ke belom erk. rasa nya belom lagi. nanti gigih nor cari k, sebabnya kat opis tak boleh buka FB. online kat rumah je.

♥MiZz-siHa♥ said...

mmg skrng nie bnyk fan exchage vote..kau search kat fb tu..mmg bnyk la kuar..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...