@churalliya

Thursday, October 8, 2009

MANGSA BULI CONTEST


Another contest joined by me....

kali ini dianjurkan oleh Mommy Qastalani .. saje je cuba nasib kan.. selagi tak menang, selagi tu la nak masuk.. tak kira.. tamak ke.. mamak ke.. panggil la apa pun.. lagi pun mmg ada gmbr najmi yg kena buli ngan mama dia.. hahaha..

selalu asyik najmi je yg buli mama, papa, nenek ngan kak ita kan, kali ni mama dia sampaikan hati jugak untuk membuli anak kesayangan dia.. alah, letak dlm longkang aje.. itu pun takut-takut je kalo2 ada org nmpk kekejaman mama dia.. takut ada yg ckp "apa la mak dia tu, harap muka je cun, tapi hati kejam.." ada ke?? hahaha..

dan inilah gmbr utk contest ni..

Nama Mangsa : Najmi Syahputra bin Mohamad Najib
Nama Pemangsa : Suraya Mazni binti Sulaiman
Umur Mangsa ketika dibuli : 1 tahun 3 bulan


gmbr ni masa open house cousin kat beranang.. abaikan kening dia yg berkerut tu sbb itu mmg dah jadik trade mark najmi kalo ada cahaya matahari... hahaha..

mmg puas la hati dpt kenakan najmi hari tu.. mmg dia x leh bangun kalo x tolong.. menjerit2 gak dia dlm longkang tu.. saje je biarkan dia menikmati view dr dlm longkang.. bukan selalu kan.. yg kelakar tu, vontot dia bleh ngam2 je ngan diameter longkang tu.. sorry ye sayang.. mama janji akan buat lagik.. buwahahahaha...

best gak dpt kenakan anak sendiri cam ni.. so, jom la join contest nih.. saje je suka-suka kan.. meh kita tgk info daripada penaja di bawah.....

Buli bermaksud perbuatan mengasari orang yang lemah dengan tujuan atau maksud untuk menunjukkan kekuatan masing-masing. Ini secara tidak langsung, menjadikan mereka yang lemah mematuhi atau menghormati mereka yang kuat. Ada maksud lain yang menyatakan bahawa buli bermaksud tingkah laku agresif sama ada dalam bentuk fizikal atau psikologikal yang dilakukan secara berulang kali ke atas mangsa dan ia bertujuan mendatangkan perasaan tidak selesa, aman, tenteram dan harmoni. Secara keseluruhannya, perbuatan membuli merupakan perbuatan yang tidak baik serta boleh membuatkan orang lain boleh menjadi mangsa serta boleh mendatangkan ketidak selesaan kepada orang lain.

Source: Wikipedia Bahasa Melayu

Siapa yang gagah? Siapa yang lemah? Kamu, kamu, dan KAMU! Ye, KAMUU! Tunjukkan kehebatan kamu membuli anak-anak kecil. Kekekeke. Walopun kita sayang mereka tapi itu tidak membendung perasaan untuk buli mereka!!!

Mommy Qastalani ingin mencari 2 pemenang! Untuk menerima

1 pemenang – Miniature Anna Sui Night of Fancy

1 pemenang – Miniature Anna Sui Live Your Dream!

Iyyeee!! 2 pemenang! Cupp.. Apakah itu Anna Suwei? Google sendiri okay!

Tarikh Mati (dead line) adalah pada
19 October 2009 jam 9 am.

2 winners akan dipilih berdasarkan creativity kekejaman ! Ha Ha Ha. Dan luck kamu juge!

How to win MINI cik Anna Sui nih?? ----- arr.. kenalah klik kat MANGSA BULI CONTEST utk maklumat lanjut.. mana ada keje yg senang kan..

So, kepada Mommy Qastalani, harap sue dah memenuhi segala kehendak pertandingan.. good luck la to me... hehehe...

3 comments:

Capo Grande said...

harap muka je cun, tapi p*k*k...huhu...

Photo Journey & Dapur & Oven said...

Salam perkenalan sue... Cian baby tu kene buli kt mama dia...hehehe tp still maintain comel..

mekchu said...

tak boleh tunjuk gmbr ni kat najmi bila besar.. mesti dia sedih..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...