@churalliya

Sunday, April 4, 2010

Buaian dan Anak

formal lak tajuk kali ni.. geli geliman lak rasa.. "geli mat mat mat mat" lagu itu tiba2 berkumang di cuping telinga ku..

masuk hari ni, dah 2x spring buai najmi putus.. tgh buai mcm biasa.. tetiba salah satu spring dia putus dan mengeluarkan bunyi yg mengejutkan.. kus semangat!! elok2 najmi dah lena, terus terjaga blk..


ni sah2 esok ada agenda penting ke jusco utk cari spring.. kenapa jusco erk? agaknya sbb kedai lain byk tutup esok.. esok kan ahad.. ok tak reason tu?

bila umur dan masa yg sesuai nak pisahkan anak dr tido buai? masa dlm pntang kemain berazam x mo guna buai.. bila masuk keje, kesian ngan mak susah nak tidokan najmi.. so, buai jugak lah penyelesaian nya..

skang ni, kalo siang mmg najmi tido buai.. mlm je dia bleh tido bwh dgn syarat mama dia mesti tido sama2.. itu yg selalu berlakunya kejadian mama yg lena dulu.. hehe.. tp kalo dia meragam mlm2, masuk kan jugak dlm buai..

berbalik kpd soalan, bila umur dan masa yg sesuai nak pisahkan anak dr tido buai?

mmg betul, anak kalo tido buai ni susah kalo nak bejalan jauh.. buai kot kecik x pe.. buai baru najmi ni (buai sblum ni besi dah patah) mmg x muat bonet kenari.. tp kelebihan nya, anak senang lena dan tido pun lama.. dah la najmi mmg x pandai isap punting.. budak kalo isap punting baik je.. sbb dia akan leka..



risau nih, bln dpn nak holi holi holiday.. cemana la masa tido najmi nnti.. boleh ke dia tido siang tanpa buai erk? selama ni najmi x pernah langsung tido kat bahu ke, kat dlm stroller ke..kat dlm troli ke (troli? kejamnye) kecuali dlm keta.. mintak2 najmi x meragam..

gmbr hiasan.. ni ptg td.. suka tgk aeroplane.. rmbut dah pjg, rasa br je gunting 2 bln lepas.. sbb tu rami yg tgk kata dia gegirl..

3 comments:

So Close 2213 said...

sue kena biasakan jgk tido kat bwh, buat satu bilik konon2 bilik dia (tp tido ngan kite jgk)memula mmng payah ler tp lelama nnti akan ok,ambik masa..
yela anak lelaki kan manja lebih, danish pn dlm umo 2 tahun xtido buai daa, danish pn xsuka puting..pampers pulak umo 4 tahun baru pisah..xpe pelan2..;)

.::WaNiE::. said...

ala comelnyeeee

heheh cuba2 lah biasakan :D

JMY said...

haah, macam pompuan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...