@churalliya

Saturday, July 10, 2010

Bacaan Yassin dan Tahlil Arwah


thn ni wat kat masjid je.. kalo nak wat kat rumah of kos kena wat hari sabtu mlm ahad kan.. tp dah fully booked smpai lah ke hari raya nnti..

x pe lah, buat kat mana tak penting... janji niat tu ikhlas utk sedekah kan kepada arwah abah dan umat islam yg lain..

dah deal ngan imam masjid.. jadi, khamis mlm jumaat yg lepas kami sekeluarga ke masjid utk bacaan yassin dan tahlil arwah.. semoga roh abah sentiasa tenang di sana... adik sentiasa rindukan abah..


nmpk tak kat mana najmi?


mekchu yg ditugaskan utk menjaga najmi.. muka pucat yg amat sbb byk kehilangan darah hari tu ;p


"thom papa.. thom"


riuh bila sepupu dia dah smpai.. berebut penyapu kecik masjid


nasi ayam utk tetamu masjid.. akak ipar yg masak.. marvellous..


tu chef pakai bj hijau..

selesai sudah.. selalu lepas baca yasin mlm tu mesti mimpi arwah.. tp mlm tu tak de lak mimpikan arwah.. mekchu mimpi tomok...

apa kes pulak bleh mimpi kan tomok ni?? mekchu kena kawin ngan tomok.. terus pikir "wah, aku kena kawin ngan millionare la...." mmg jelas muka tomok dlm mimpi tu..

lepas tu terus mcm terpikir blk...
"ehhh.. bukan aku kena kawin ngan org lain ke?? org tu mcm mmg dah sehati sejiwa ngan aku selama ni.. mmg akan sehidup semati dgn dia?? dan yg lagi penting org tu akan lebih kaya dari tomok.. kenapa harus tomok?" kelakar sgt.. isu meterialistik pun bleh termasuk dlm mimpi..

terus tersedar dr mimpi.. pandang bro.john yg tgh lena tido kat sebelah.. senyum senyum dan smbung tidur blk..... dia lah jodoh hidup ku.... dia lah soulmate aku.. cemana ntah tomok bleh enterprame.. potong tang corner betol!!

4 comments:

illafira said...

hahaha.. kelakar tul mimpi tue.. leh lak muka tomok tu clear.. isk isk

mekchu said...

tu la pasal.. ntah cemana bleh mimpi tomok.. kalo orlando blom tak pe la jugak..

~~@lyci@~~ said...

haha.. agak2nya bro john ada iras2 tomok tak hehe..

mekchu said...

hahahaha....... tak de langsung... tp rmbut kepet kat dahi tu nak dekat sama.. iye ke?? hahahaha.. kelakar lah soklan alycia ni

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...