@churalliya

Monday, March 7, 2011

Bibik dah pakai henfon.. feewwiiittt...

Bibik rekues nak pakai henfon.. buat panggilan ke Indon guna DiGi murah katanya... 

Kebetulan nak habiskan stok talipon kat rumah tu.. nak habiskan stok buat modal beli BB lah.. hahahaha.. terus jual kat bibik je.. dari dia beli tipon kat luar yg ntah apa2 kan, lebih baik pakai henfon zaman bujang papa-jit ni.. stylo siut..

walau pun bibik dah pakai henfon, masa dia buat kerja rumah langsung tidak terabai.. dah 2 tahun lebih, dah kenal dengan perangai dia.. sangat ikhlas bekerja..

yang menjadi kerisauan, bulan 7 ni bibik dah nak balik indon.. laki dia tak bagi sambung lagi.. suruh jaga anak2 kat sana..  kitowang kalau nak mula tinggal di rumah seremban & cari nursery untuk najmi tak jadi masalah.. tapi........ siapa yg nak temankan mak kat kampung tu.. mak mmg tak larat lagi nak jaga cucu dia yg lasak tu.. nak amek bibik baru skang ni dekat 10K tau.. ya Allah, mintak2 lah semuanya dipermudahkan..

16 comments:

InaAchik said...

cpt2 ina simpan hp masuk kocek!
sebab tepon bibik lg canggih! ;(

shaza said...

canggih betul bibik pakai henpon sony vivaz..

Chik Att said...

masalah pembantu ni pun kenkadang memeningkan gak...
CA alhamdulillah ... khamis lepas ...pembantu baru sampai .... hari sabtu ... yang lama dah balik ...
Pembantu baru ni... adalah pembantu lama CA... dah pernah tinggal dgn kami 5 tahun .....

.::WaNiE::. said...

wuuu bibik pakai henpon mahal tuuu

A.s.t.i.n.a said...

10k mek.. belum tentu ok tau.. ntah2 tak sampai 3 bulan kena tukar.. takpun kalau kena maid bijak bulan ke 4 dah buat hal...

Dee said...

hp bibik lagi canggih ni..dashyat..

LyNn HaMzAh said...

semoga segalanya dipermudahkan la yer...

Daddy Ziyyad said...

Dahsyat tuuuu hp bibik..
I pakai nokia express music aja...~hahaha

mummy_ayu said...

ye la..sekarang susah nak cari bibik..
my boss ari tu amik bibik..tak sampais ebulan, dah buat hal..sekarang tak guna bibik pub..malas nak layan karenah...

JIVEBUMZ said...

canggih hp bibik nie.. mahalnye mekchu kalo nak amek bibik baru hege bleh buat majlis kawen tuuuu

~~@lyci@~~ said...

amboi... bibik bergaya dgn henpon baru..

rozana said...

itu nokia yg lama tu ker?
mmg majikan yg kelasss!

e.l.i.z.@ said...

hah?? skang 10k ek? ya rabbi mahal nyeeeeeeeeeee

Ogy said...

harap2 bibik tak salahgunakan hp itu ya...

untung kalu dpt bibik yg serasi dgn kita dan kuarga kan...

lily lotus said...

siannya mesti dlm dilema. try cari maid tempatan kalau ada.

MAPPIAU said...

paham ape yang mekchu rase, tu la tuh skang ni cost nak amik bibik mahal ya hamat hadoii la. ni la dilema bagi kite wanita2 yang bekerjaya ni kan kan hurmmm.

harap2 mekchu sekeluarga temukan penyelesaian yea :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...