@churalliya

Monday, August 22, 2011

Kedai oter seluar yang paling rare di seremban

Dari zaman sekolah kot kedai ni dah ada.. Antara kedai yang paling sibuk menerima tempahan bila nak menjelang hari raya..


Terletak di Bazaar Seremban.. eh, betul ke? berhadapan dengan KM Plaza tu.. orang-orang seremban konpem tau pasal kewujudan kedai ni..

Kalau pegi Bazaar tu, tak lain tak bukan nak oter seluar lah tu..

seluar memang stok sepah-sepah atas lantai je..

Mekchu hantar potong dan kecikkan kat kaki bawah.. terasa mcm badut pulak pakai kaki bawah besooo.. lepas potong, tampal yang koyak-koyak bawah tu kasik nampak macam ori..

Zaman dulu-dulu rm6 - rm7 je sepasang.. sekarang dah jadi RM12 sepasang.. tak pe, hasil dia kemas dan cantik.. lagi pun memang dah trsuted..

Orang lain hantar oter jeans baru.. mekchu pun nak menyibuk hantar yang lama.. bukannya orang tau pon..

seluar ini dibeli dari zaman sebelum mengandung lagi.. itu lah jeans panjang terakhir mekchu.. sila percaya.. tahun 2007 ok dan masih boleh dipakai..

Ingat lagi, mekchu dalam tempoh berpantang memang pantang bersungguh (selain breastfeed) dan seluar jeans tu lah dijadikan sebagai bench mark.. dan hasilnya selepas 60 hari cuti bersalin.............

yeyyy.. sudah boleh sarung.. mi-cah berusia 2 bulan setengah masa ni..

Dan jeans tu jugak yang mekchu sarung sekarang ni.. (jarang pakai jeans sebab lebih selesa berlegging).. rugi jugak jenis badan tak naik ni kan.. tak boleh nak mintak belikan yang baru.. selamat duit papa-jit disitu..

12 comments:

rara pinkmafia said...

rara kalau pakai jeans tak penah alter =) mlm ni nk g bli jeans gak =)


akk lame tak singgah blog rara =(

Dee said...

boleh je kalau nak beli baru..tu bagi hint kt papa jit ke? hahaha..

Mimy Hamid said...

wowo mekchu cabaran ni buat aku ...pantang harus struggle kasi kurus dr sekarang...challenge...size apa mekchu..25 or 26 ni

amirah said...

mekchu, kita kan pas brsalin tak dpt2 lagi berat badan anak dara..huwaaa

littlehumblelynn said...

wahhh..makan hati ..
kita makin domok...:(

muahahhaha!!

Ya ALya said...

mekchu bila nak bagi mi chah adik.......?

mamyharraz said...

woahh kagum dgn mekchu micah 2 bulan dah kuwusss sy?harraz dah 3 tahun tetapppp menten beginik owhh sedih! T.T huhuuu

CuTeMiUt78 said...

wah.. untung la kan.. badan still maintain... cam kita klu beli jeans memang tak pernah oter pun.. tapi ngam2 la.. maklum la badan dah naik skit ni

noor said...

salam kenal mekchu..i folo

Bitt (double IS) said...

akakakkaakakkaka gituw pulak...kite pon jarang pakai jeans tau lepas kawin geram gilakkk pasalnya dulu pakai low waist cun jek skang terasa tak muat walaupon size 26 ;( ishhh mencikkk..eh comel la najmee masa tuhh

R.R.Z said...

yeay! akak pon alter situ ek? same la..dr dulu smpi la ni!

:-)

CaDLyNN said...

michah dari kecik kiut miut..
fuiyo...ape rahsia mekchu menten kurus ni...cer cite :p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...