@churalliya

Tuesday, January 4, 2011

Kasut crocs, jaime dan cina makan kambing..

Mula-mula tayang muka budak ensem ni..
ensem kan dia.. geram.. cepat2 lah dpt baby girl.. mau masuk meminang..

ok, terus masuk cerita sebenar..

Apa perasaan korang kalo terpaksa pakai kasut crocs dengan baju kurung, kebaya, kedah?

Tau la itu kasut crocs kegemaran... tp tak smpai tahap nak pakai dgn baju kurung kedah.. hadoi.. tak sanggup..

Cam tu la kalo balik umah sban.. ada je benda yg tertinggal.. Bleh plak tak perasan tak bawak kasut tumit tinggi yg sesuai dgn upacara baju kurung.. kemain beria pilih baju apa nak pakai (baju kurung kedah tu adalah baju 4 thn lepas) sekali kasut pulak x de..


kat umah sban tu yg ada hanya lah selipar putih vincci yg dah menjalani proses luluhawa.. hahaha.. muka moncong2 bawak jugak selipar putih tu masuk keta utk sedapkan hati..

Kalau bukan isteri kepada somebody, dah gasak dah pakai.. tp mengenangkan aku adalah isteri dia, imej kena ado.. hahaha.. siapa dia tu yg ko beria2 sangat ni? mekchu.. mekchu.. itu belum jadik datin lagi tu..

misi mencari kasut ad-hoc bermula..

malas sbnarnya nak beli kasut baru sbb pikir kasut kat rumah dah berlambak.. ceh.. masa ni sedar diri pulak ckp kasut dah byk... sbnarnya dalam hati nak mintak bawak gi jasko.. tapi takut nak cakap sbb jasko jauh...

serius suspen bila bro.john bawak carik kedai kasut tau.. alamak, kena beli kasut laju-laju.. tak suka tau kena paksa-paksa beli dan pakai ni.. kat mana lah kedai bertuah dia nak bawak.. ini kalo byk bunyik, konpem kena tnggal kat tepi jalan..

kedai fun cheng fesyen pun fun cheng fesyen la.. haaaa hambek kasut 12 hengget... tak smpai 2 minit dah smpai dlm keta balik.. gile memaksa dan terpaksa... hahaha...


masuk2 je keta "waaaahhhh... antik nye acut mama" tatau la apa dia dah manderemkan anak dia soh pujuk hati mama-chu yg lara ini...


tu dia kasut 12 hengget... hanya di fun cheng fesyen..


bukan apa, mekchu akan rasa pelik kalo tak pakai pakaian yg proper ke majlis org.. mmg la pakai selipar pun boleh, tp mekchu rasa mcm tak hormat majlis org..


selamat smpai rumah ita dgn kasut baru itu.. ada majlis cukur jambul & aqiqah hero dia si jaime yg hensem.. ita, anak ko mmg ensem..


najmi & jaime.. nama dah nak sama.. najmi excited main masak2.. asalkan nmpk menan, semua dia bedal..

jaime 9 bulan.. mmg sukar nak kawal bila nak gunting rambut dia..

the hero, azlan, ita, mi-cah & me..

thanks babe.. kambing golek tu mmg terrbaek!! tadi masa borak ngan ita, kelakar pulak bila mak dia ingatkan mekchu ni cina & tak bagi makan kambing qiqah tu.. hahahaha.. ita, sib baik mak ko tak tarik pinggan kambing golek atas meja kan.. kalo tak, dah lari2 manja masuk dalam keta tau.. hahaha..

oo... cina makan kambing ye...

gambar ni dicurik dengan izin..


nota daripada kaki : papa-jit, apalah kiranya kalau mengekalkan penyimpanan sepasang kasut tumit isteri mu dalam kereta... 
 

20 comments:

e.l.i.z.@ said...

hahahahha..tp kan,crocs tu kira ok gak la cuma kaler je la x ngam ngan baju..

cepat gile borong kasut..12hinggit pun xpe, nnt leh wat jln2 je hihihi

mmg ada keturunan cina ek

Peri PiA said...

selesa kst tu..cute

hihi,my hubby suke kamben panggang

therosputih said...

hadoi...sakit perut tahan gelak mekchu...kwang2...12hengget pun jadilah kan...

cina makan kambing...mbbeekkk2...=p

Nini D.. said...

hahahahah...
yeah!...sokong mekchu!!...
sila simpan sepasang kasut tumit gojess di dalam kereta brader john..

MAPPIAU said...

eh ok la kasut tu walaupun 12 hengget hihihi tetap voggithevasss juga okeh hiks

.::WaNiE::. said...

simpan kak simpan utk spare

sy kene spare selipar sbb bila nak kuar gigih pakai heels pastu menangis nak jalan

|| NaFiRaa || said...

hehehe.. 12 hengget pon cantek ape~ darurat punye pasal..:)

* nauzalurun said...

apa wei? kedai fun cheng fesyen?? kek celah bedah mano la bapak bwk ko poie boli kasut ni oi...haha

CaDLyNN said...

setuju dgn nota daripada kaki tu..kene gak tgl atleast sepasang kasut dlm kete....tp lin tinggal berpasang2..haha..da macam rak kasut dah bonet kete tu.. =))

Dee said...

hubby x bagi simpan kasut sepasang dlm keta ke? jgn sbb dia nak ngaku bujang sudah..hahaha..gurau je mekchu..tp kasut RM12 tu pun menarik gak..hehehe..

mama_onie said...

hahaha nota dari kaki terbaekkk!

~aku_najwa~ said...

actually gmbr dgn kasut crocs tu nmpk okeh je kot ;)

kasut rm12 pun, tetap nmpk vougue!!

NeenaAnuar said...

me penah gak try pakai crocs ngan baju kurung.. looks cool rite? :D

~aSFaLiZa~ said...

klasik seh kasut

jesnita_ns said...

sy rasa cadangan yg tepat simpan 1 kasut heel dlm kete..tp croc ngan baju kurung pn comel gak...huhu

~~@lyci@~~ said...

haha.. mmg sentap kan kalo tgh mkn kambing tu kena tarik pinggan haha.. lawak lah mekchu.. eh, ita dah ada anak yer.. comeyyy...

Anonymous said...

haa3...memang lawak la ko ni mekchu...
i like ur blog.never miss ur entry...

~titie~

MAPPIAU said...

kakak saye sudah tertag kakak jugak kasi amik nanti ini tag ya kakak :P

http://mappiau.blogspot.com/2011/01/best-follower-award-dari-cik-yana-d.html

CuTeMiUt78 said...

alahai gitu ke.. tapi kira ok gak la kan..

QASEHNYA RANIA said...

betul3x...memang kene simpan 1 kasut heel dalam keta. sbb aii selalu j tinggal lam kete..hheeee

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...