@churalliya

Wednesday, July 13, 2011

Di mana sebenarnya mi-cah pada Ahad lepas

Rasa bersalah pulak buat korang tertanya-tanya betul ke budak yang menangis kena dokong dengan PM tu mi-cah?

Ahad lepas, mi-cah ada agenda lebih penting dari bersesak sesak kat KL nun.. dia ada kat padang golf bersama dengan papa-jit dia tengok Negeri Sembilan Golf Masters.. kemain eksen lagi babai-babai mama bila nak pegi tu..

merenung masa depan.. 

"peluang lebih cerah kalau aku menceburi bidang golf ni.. tapi mama? mesti mama tak suka sebab nanti kulit jadi hitam.."

pukul-pukul...... jalan.. pukul-pukul...... jalan....

fikir.. fikir..

"betul jugak kata mama tu.. ntahapaapantah pukul-pukul..jalan... antara impian mama dan papa? mana satu yang aku harus pilih?"

tett.. tett.. tett..

"minta bantuan BEN10 lah macam ni.."

papa-jit bersama pemenang NS Golf Masters, Siddikur dari Bangladesh.. ini gambar sebelum tau dia pemenang.. papa-jit kan peramal terbaek #TDDMKA

massyukk woo dapat RM45K (rasanya la).. mekchu baru tau jadi kedi bleh dapat 10%..

kehlas tau mi-cah.. mama pun tak pernah tgk tournament golf depan mata.. papa-jit ajak tengok sama, tapi mama-chu tak suhkeeee...

suka lah gambar ni.. sampai terlelap minum air.. lepas tu bila dah balik rumah, sampai ke petang dia bercerita pasal orang main golf..

ya, itulah al-kisah mi-cah pada hari ahad yang konon-konon kata ada kat depan sogo tu.. dan budak itu bukan lah anak kami.. sekali pandang memang nampak macam mi-cah kan..

dan kami tak de lah fanatik itu untuk bawak anak kecik pegi tempat sesak-sesak macam tu.. pegi shopping hari-hari biasa kat sogo pun tak bawak mi-cah, ini kan pulak nak pegi minggu lepas.. kannnn...

#takkosemaknyah.. yang penting kami dah daftar sebagai pengundi :)

17 comments:

syawalsimpsons said...

mi-cah sangat bergaya...tp mmg muka macam mi-cah kan..hehehhe

~~@lyci@~~ said...

kelas kau mi-chah.. kecik2 dh join papa main golf.. takpe2, sok kalau xde geng nak main golf, sila ajak dadam skali taww haha.. bole mama-chu ngan mama-ra beronggeng2 hehe..

MAPPIAU said...

yess!!! tekaan daku benar belaka hihihi

hamboii kemain lagi mi-cah sampai mintak bantuan ben-10 kelessss okeh hihihi

amirah said...

laaa ye ke? tp sebijik!

ratusiput said...

yeh1yeh1tekaan betul bukan mi-cah.leh dapat hadiah...hehehe...

Mimy Hamid said...

ceh bukan micah ke...tapi ala ala sebijik la...ku sudah tertipu...

sha a.s said...

mekchu, mi-cha sunggul syomellss~~~~

Just Call Me Bitt said...

mekchu bocorkan la jawapan undi mekchu...akekekekkeke lohh syokk la mi-cahhh p tengok sama papanya...kalau saya pon tak hinggin nak ikottt dari jalan pukul jalan pukul konpem saya makan minum makan minum yg terakhir carikk toilet...akekekkee

Nini D.. said...

hahaha...kan betui den dah kobar...bukan mi-cah yg dalam tibi tuh...den konal mi-cah (walaupon takat tengok gambar aje dalam blog)

mummy_ayu said...

oooo...bukan micah, tapi memang mcm mi cah..
micah pun nak join golf ker?

therosputih said...

habisla camni, pasni micah pun akan terjah dunia golf jugak...habisla bini dia nnti camne...errr...terlebih sudah...

e.l.i.z.@ said...

oo jadi kedi tu dpt gak 10% ekk..leh wat part time ni hihih

ch@ said...

wah, kakEli nak jadi kedi. ok gak tu.
comel micah, kalau micah yg pegang kayu golf versi kanak2 punya, mesti lagiii comel. ada gaya gittu.

JIVEBUMZ said...

yeahh kan betui bukan mi-cah

JIVEBUMZ said...

yeahh kan betui bukan mi-cah

Pepel BoNda AmaNi said...

wah nak buat parttime jadi kedi la..dapat 10% oooo....dedi amani bercita2 nak jadikan anak dia pemain golf...sekian...selamat la kulit anak dara ku nanti....

mzhany said...

waa pasni terer la mi chah main golf hihihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...