@churalliya

Wednesday, November 23, 2011

Selesa ber cotton

(Entry teratas selama 48 jam)

Kalau diberi pilihan baju kurung mana yang selesa antara cotton dan chiffon, mekchu akan beri jawapan COTTON.. bukan sebab tak suka chiffon. tapi kalau nak ber chiffon baju perlu dilining.. double charge utk tempahan dan double panas juga..

Dan kalau keluar outstation yang perlu mengenakan baju kurung dari pagi sampai malam, semestinya mekchu akan pilih baju kurung COTTON.. selesa.

Baju kurung cotton sekarang dah jadi trend kan.. sukeeee baju kurung cotton polkadot, mix & match pulak dengan kain belang.. wallaaweeiiii lain daripada lain..

seharusnya oren :)

nampak la muda sikit bila pakai corak polkadot ni.. 

Ada yang tak suka sebab kata macam budak-budak.. memang dulu-dulu corak polkadot ni sesuai untuk budak.. tapi itu dulu.. sekarang cecuba kalau mak budak yang pakai.. tak salah kan.. isshh kalo mekchu ada gegirl, memang konpem sepapan!!

Kain cotton ni kan, kalo cuaca tengah panas pun hati kita akan tenanggggg je.. anak mengamuk cemana pun kita tetap maintain ayuuu aje.. cuba kalo pakai baju yang kainnya tak selesa, hati tu cepat je panasss.. pas tu mesti dah senseng lengan baju sampai ke siku kan..

Mekchu bercerita daripada pengalaman :)

Bagi kita kaum perempuan ni, kain yang kurang kualiti juga mempengaruhi bau badan.. walau pun hakikatnya kita tiada masalah bau badan. ada beberapa jenis kain yang menjadikan bau badan kita ketara.. sembur lah  minyak wangi banyak-banyak, tetap akan ada bau yang kurang enak tu.. 

Bau tu kita tak perasan sebenarnya.. dan selalunya bau itu paling ketara kalau kita sebagai orang yang terakhir masuk dalam kereta. Konpem orang yang dah lama tunggu dalam kereta tu sedikit sebanyak akan terganggu... 

Kalau pakai baju cotton, masalah macam tu tak akan terjadi.. Bau badan tak terbau.. ehh, ayat apakah? Mekchu telah mengkaji masalah ni, sebab tu berani cakap :)


Bila pakai kurung cotton ni, sampai ke petang pun masih selesa... mi-cah ajak main buai lepas balik keje memang terus pergi je.. kalau pakai baju kurung kain licin biasa tu memang kena tukar kepada t-shirt dulu baru selesa..

Sekarang dah banyak pilihan kain baju kurung cotton ni kan.. Sila fokus pada online shopping sebab mekchu tak pernah beli di kedai casa moda lagi.. online shopping pun boleh rekues nak matching kan dengan baju..

Sangat berpuas hati bila berbisness dengan kak Nurazmiah Azri melalui facebook.. terima kasih kak jem kerana telah pertemukan kami.. hahaha.. ada baaaaanyak sangat cotton dari pelbagai corak yang dijual.. selain polkadot, ada jugak bunga2, belang2 dan paling baru Japanese cotton Gred AA dan Japanese Cotoon Bellaboo

Jangan risau dari segi kain jarang atau kain terlalu keras.. Kain kak Nurazmiah Azri adalah sangat berkualiti dan sesuai dengan harganya..
Ishhh.. panjang berjela-jela nih kalau nak paste kan semua.. Semua pun tantek-tantek..

Kalau nak tengok koleksi kain2 cotton yang cantik tu sila lah layari fb beliau di http://www.facebook.com/nurazmiah atau kalau opis blocked fb, boleh je tengok kat blog beliau di http://nurazshoppe.blogspot.com/

Sesiapa yang tinggal di area subang sana memang beruntung lah sebab kak Nurazmiah ni selalu bukak booth kat Subang Parade... 

27 Nov - booth 5
3 & 4 Dec - booth 5
24 & 25 Dec - booth 5
*booth berdekatan dengan kedai CELLINI

Korang pun patut ada at least sepasang kurung cotton ni untuk merasai kelainannya.. kalau yang dah ada berpasang-pasang tu tahniah mekchu ucapkan..

Suka sangat tengok orang pakai baju kurung cotton ni.. kurang seksi dan kurang kontroversi :)

20 comments:

nad said...

cantek2 coraknye..
harus terjah!
btul tu, kalu ada gegurl, konpem nak sedondon ;)

CaDLyNN said...

cantikla corak die....

syawalsimpsons said...

sue pon ada cotton gak..mmg terbaeekkk pakai kan...kkikikiki...tp coraknyer mmg terbaeekkk la...

ps : mekchu cam tau2 je opis sue ni kn block FB...kakakkaka

Nini D.. said...

lenkali kalo den nk beli kain cotton polkadot nih suh mekchu la pilihklan utk den yo..bleh?

Mimy Hamid said...

kedai feberet aku ni mekchu...dari dulu dan kini...yeayyyy

kazmyra afkar said...

kain cotton sgtlah best

Dee said...

dia junior sekolah dee dulu..tp dee kalau nak beli direct je kat pasar jalan tengah kt opis ni..cuma tak beli2 pun lagi..cotton vietnam adalah beli..hehehe..

Chekpid said...

pakai baju cotton, terus rasa muda. dan2 tu terbayang macam pergi kuliah zaman u dulu. baju polkadot memang tgh In...

eh, gambo ko kt tiang tu saje pose gitu ke tgh nak kutip syiling........larikkkkkkkkk

ratusiput said...

dah masuk 2 kali berurusan ngan kak nurazmiah ni bli cotton.dia mmg best.baik.kire customer service dia tip top la...puah hati sgt2.kain pun mmg cantik2.gerammmmmmmmmmmmmmm je tgk.

Bitt (double IS) said...

memang cantek2 cotton dia mekchu....tapi kan nak tanya...kalau kain mcm baju caftan kat umah jek tu cotton ape yer...yg tu lagi sejuk tammbah2 kalo dah banyak kali basuh...bak kata mak saya yg koyak tu lagi sejuk...agegegeggege

Myalycia said...

canteknya... adoi, br shoping sutera dh nak soping cotton lak ;p

eB said...

suker gaks tp nk mnempah tuh mslsh. selalu x menjadik. hu3

Pepel BoNda AmaNi said...

maktok amani pun suka beli kain cotton buat jubah...

sue zainun said...

trend skang la..polkadot..sue xde baju polkadot..tudung ade..tp memang suke la coraknya..cantik..warna pun menarik..xla terlalu garang sangat warnanya..
leh la survey2 lps nih

Anonymous said...

alolololo..yg pink tu cantiknye..

leh feeling2 kanak2 rebina :D

QasehnyaRania said...

purple tu cantik nya..

Cho Zila said...

cotton memang best... tapi kena pandai pilihkan... corakpun sekarang dah macam2..

mummy_ayu said...

suka..best pakai cotton..selesa sangat..berkena ngan polkadot..nak gak rembat satu..

-anidaothman- said...

chantiklaaa mekchu sume koton=koton nieh

InaAchik said...

pakai baju cotton cam pompuan kampung yg suci lagi murni! :p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...