@churalliya

Thursday, December 2, 2010

1 Disember 2007

Tepat jam 11.00 pagi pada tarikh yang sama hari ini, perginya arwah abah Sulaiman bin Md Amin mengadap Ilahi pada usia 78 tahun..

Sehingga ke detik ini, masih segar terbayang raut dan tubuh abah yang menahan kesakitan.. dan setiap kali teringat, setiap kali itu lah air mata ini teramat mudah sangat untuk mengalir..

Ya Allah, semoga engkau tempatkan arwah di kalangan orang-orang yang beriman hendaknya..



genap lah 3 tahun..


gmbar terakhir bersama arwah.. masa ni arwah sedang menahan kesakitan akibat kanser hati


Tuhan tu maha berkuasa dan dia telah mengaturkan perjalanan kehidupan kita.. dia telah mengambil satu nyawa dan telah menggantikan dengan satu nyawa..

abah, adik teramat rindukan abah.... al-fatihah...


update :
beberapa komen kawan-kawan di facebook yg amat tersentuh di hati ini...


~Cayang Miezza Teringat pagi 1.12.2007 ni jugak hari berangin yg kuat sgt.. abes gugur sume daun2 kt pokok.. yg muda pon gugur sama.. meliuk2 dahan kelapa n pokok2.. "mesti ade org meninggal ni".. rupenye abah kaksu.. kebetulan sebab hari ni jugak hari sy bertunang.. tu yg igt tu..

~ Nursazila Saad kak sue...ayah kita meninggal pada tahun yg samer...10.10.2007...kejap jer dh 3 tahun kan....bapa mentua pun samer bulan 9 tahun 2007...2 minggu jer jarak nyer...al-fatihah buat arwah ayah, abah dan abah kak sue...amin....

~ Normala Binti Jamaludin
yelah sue, sabar ye, bila sue cite psl abah awak, teringat masa dulu, abah awak amik kita, p sklh sekali kan...ish,dah lama gile dah, skrg turn anak2 kita lak gi sklh...

22 comments:

AKO @ retna said...

al-fatihah buat arwah...
moga ditempatkan di kalangan orang-orang soleh ...

eiNa said...

alfatihah buat arwah ayah sue...

Iena said...

al-fatihah untuk arwah...

rosesrosz said...

sy paham n tgh rasa ape yg sis rase.

Al-Fatihah

Iyiana said...

Allah itu Maha Adil..
Kita kehilangan sesuatu, Dia gantikan dengan yang lain.

Moga arwah tenang di sana.
Al-fatihah.

littlehumblelynn said...

mekchu

arwah abah meninggal pada 4-12-1989..dekat sama tarikhnya cuma tahun yg berbeza!!al fatihah utk arwah

Ya ALya said...

al-fatihah untuk ayah mekchu...semoga di tempatkan di kalangan orang2 yg beriman...amin....

CaDLyNN said...

alfatihah utk arwah abah mekchu..
semoga arwah ditempatkan dikalangan org beriman

e.l.i.z.@ said...

al-fatihah utk abah

Dee said...

Al Fatihah utk arwah abah mekchu..

~~@lyci@~~ said...

al-fatihah.. arwah ayah alycia pun dah 6 tahun meninggalkan kami..

MAPPIAU said...

al-fatihah buat arwah abah mekcu, mudahan arwah ditempatkan dikalangan orang2 yang beriman.

mekchu said...

terima kasih yg tak terhingga buat kawan-kawan semua yg sama2 sedekahkan al-fatihah utk arwah..

MieZa said...

al-fatihah...

shaza said...

Al-fatihah untuk arwah abah mekchu.. Moga rohnya di tempatkan di sisi orang2 yang beriman.. Amin..

Chekpid said...

Alfatihah...sedih baca en3 mekchu :(

nuyin2u said...

dah baca dah Al-fatihah utk atuk najmi..

therosputih said...

al fatihah mek chu...sedihnya mengenang kembali saat bersama...be strong dear...

mummysyafie said...

al fatihah..semoga arwah ditempatkan bersama² orang yang beriman..amin

eT said...

moga arwah dilindungi dan dirahmatiNya...
al fatihah...

♥Leily|Ummi Alya Husna♥ said...

alfatihah n salam takziah mek chu..
semoga arwah ditempatkan dikalangan mereka yg beriman..
1.12.2009, my close mak sedara selamat dikebumikan gak, ekceli meninggal 30.11 mlm..

Faryza said...

al-fatihah utk abah mekchu..

terigt kat abah kita juga yg dh 1 thn pergi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...