@churalliya

Friday, December 9, 2011

Buah Pulasan Labu

Hazry tanya, buah pulasan ke buah labu? kah kah kah.. ada je point dia nak kenakan mekchu..

Sampai je rumah nenek labu terus semayang.. Lepas tu ajak mi-cah temankan sama-sama petik buah pulasan.. Memang suka sangat lah dia..

Ya, mekchu tinggal di kampung pada hari kerja dan mi-cah memang dibesarkan di kampung.. bestt ooo tinggal kat kampung..

Pokok nya 8 langkah je dari pintu dapur tu..

dah cecah tanah.. sape tak gerammmm..

memang dia saje yang pegang gunting tu.. siap tahu kat mana nenek dia simpan..

see.. dekat je kan dengan pintu dapur.. lepas longgok, dia buat main bowling.. nasib lah kalo sape makan ada rasa pening2 skit..

nyummmmehhhhh... isi nya garing dan manis..

Kalo korang selalu makan pulasan kan, memang dah tak heran dengan rambutan lagi.. isi dia lain sangat.. bila masuk je dalam mulut, walaweiiiiii sedap dia.. 

ok. siap packing untuk opismate kesayangan ku... 

Jadi, sila mengaku sebagai opismate mekchu sekarang untuk membolehkan korang dapat makan pulasan jugak.. 

17 comments:

dwaty said...

bestnya balik kampung...

*SiRibenMerah said...

sedapnyaaaaaa~

Alycia said...

byknya buah pulasan kau.. aku time preggy adam dulu, mmg suke sgt mkn pulasan...

pstt...eh, hadiah 1bulan1blogger tu xdpt lg ker..

mummy_ayu said...

nak jugak..meh hantar kat rumah baru Ayu sikit.. :-)

Emy Omar said...

Best pulasan,nak la jugak mekchu huhuhu

eB ezrin said...

canteknyer color dier. nk skit bleh?

syawalsimpsons said...

YANG PENTING MICAH MMG TERBAEKKK TIME PANDANG CAMERA..KIKIKIKIKI

Mimy Hamid said...

merahnya pulasann uollss ranum

Xana Razak said...

xana minat pulasan lg drpd rambutan

PUANSTOBERI said...

huwaa...kat FB citer pulasan, kat sini citer pulasan, satg tgk kt twitter pun citer pulasan. alahai... seb bek ai tidak mengidam..kalo tak... jenuh nak carik. huhu

Pepel BoNda AmaNi said...

garing???? ingatkan goreng ikan jerk leh garing..isi buah pun garing nyek...mekchu..sila hantar ke seri kembangan seplastik please...xbaik ooo buat ibu ngandong mengidam...kijam...kau kijang..eh cilap..kau kijam...

Anonymous said...

hadoiyai sodap eh...ti jgn lupo tuk org kpg melang lak yo...huhuhu rayyan pun nak gak...hehehe

wildcutecat said...

mekasih mekchu bawak buah pulasan kat opis hr ni. rasanya last sekali makan buah pulasan ni 5,6 tahun lepas. jarang jumpa buah ni. minggu depan, bawak la lagi. huhuhuu

zaid said...

kalo ngaku unimate boleh dapat gak ker...?

QASEHNYA RANIA said...

waduh mekchu...buat aii geram nih...pulasan my feveret tuh......
telan air liur nih...;p

Softtouch [Hanim] said...

cntik buah tu mekchu..nmpak sgt fresh..tp sy xmkn buah pulasan, rambutan pun sama...xsuka

ch@ said...

kecur liur kita tgk mekchu, olooo micah, buat geram je rupa macam tu. eeee, boleh aunty mimpi micah. hehe.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...