@churalliya

Tuesday, August 7, 2012

Selamat Ulangtahun Suraya..



Lebih kurang macam inilah muka dia,bila saya mula2 cakap dengan dia..masa tu kami masih lagi sweet seventeen...Dia manissss sangat bila bertudung(zaman Matrik kolej Mara wajib pakai tudung). Dia datang bilik saya dengan Musz akamikamusz, antara ayat saya ingat,"Eh,rambut ni colour ker?Kat luar tak pakai tudung jugak ek?" Hahaha..boleh ayat pengenalan macam tu..

Tapi masih belum rapat mana,saya dengan geng saya, dia geng dia,cuma bolehlah masuk sikit-sikit.Tahun 1 sama kolej dekat U,masa tu mula rapat,geng2 Matrik dah ke mana hala..kamcinglah..ingatkan dia kahwin dulu..saya rupanya..hehe..yang best..kenduri saya dia datang, yang dia pun saya datang! Saya sayang sangat dia..

Tahun ni kami sama2 dah 33 tahun..tapi macam tu jugaklah muka dia..sama macam mula2 masa saya jumpa dia dekat Matrik dulu..17 sampai 33..tak berubah pun..Untuk dia..Suraya..Selamat Ulangtahun..semoga hari2 yang bakal dilalui kelak akan menjadi semakin bermakna..dan saya doakan semoga satu hari nanti, saya akan bertemu dengan dia sepertimana pertama kali dia dengan hijabnya seperti zaman Matrik dulu..dan akan sentiasa bersama dengan insan2 yang disayanginya dan juga menyayanginya jua...Amin.

Dia Sahabat yang tidak pernah lupa untuk buatkan entry setibanya tarikh 6 Ogos :) tahun ni tidak kedengaran suara koir birthday dari 5 orang anaknya.. mungkin mama tak larat lagi nak conduct ;p

Dah sarat tunggu kelahiran anak ke-6 pun sempat buatkan entry.. ohh terlalu banyak kenangan kami bersama.. semoga kenangan itu akan terus tersimpan kemas dalam diri masing-masing.. dan hanya doa yang terbaik untuk mu wahai Sahabat...


11 comments:

syawalsimpsons said...

so sweet mekchu..nampak sangat egat tau....

schapocalips said...

happy besday mek chu...sweet nye kan org ingt besday kita...semoga panjang umur n murah rejeki sokmo n saya tolong amin kan banyak2 doa best frend awak tu....welcome to hijabista club......

JIVEBUMZ said...

bestnya dapat kawan yg macam nie..
hepi bufday mekchu.. semoga pjg umo n murah rezeki.. khamis nie bufday saye pulek hehe

Nad @ MamaZN said...

sweetnye!
moga persahabtan kekal selamanya...

mummy_ayu said...

sweeetttt..
happy birthday mekchu!!!

SURIA AMANDA said...

happy birthday mekchu...semoga bahagia hingga ke akhir hayat..raya jemput dtg rumah..hehehehe...semoga persahabatan kekal selamanya

-cinta soFiaSafiya- said...

selamat hari lahir "MEKCHU"
bestnya ada sahabat cemnih....

bertuah kamu.....

QasehnyaRania said...

semoga u all kekal sebagai sahabat sejati ..amin

Alycia said...

so suwittt... nnt pasni tiap2 6 ogos aku wat entry utk kau ekk hehe..

watyz said...

terharu nye baca. bertuah mekchu dpt kawan mcm tu... :)

ZalifahJaja said...

Surayaaaaaaaaaaaa :))..selamat pjg umur!!!smg murah rezeki sll, sihat tubuh badan dan bertambah iman dan taqwa seiring dgn penambahan usia..aameeeen :)
Smg slmt lahirkn bb ke2 ye..do'akan jaja sempat beraya dulu sblm bb kua taw..huhu..take k bebeh!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...