@churalliya

Thursday, March 7, 2013

Majlis Aqiqah :: Versi Cukur Jambul

Wawa punya lah lena tido dalam buai tu.. Kena kejutkan dia jugak.. Nasib la tak menangis.. Baik sungguh dia.. tak meragam langsung.. Abang dia yang mengada lebih-lebih...

cukur jambul dimulakan oleh tok imam.. mekchu dokong wawa.. 

papajib dokong abam mi.. dia mana bleh orang lain lebihkan adik dia.. 

Nasib lah ye papa.. siapa dokong wawa harus ada gambar lebih.. hahaha..

tengok wawa.. buntang dah mata dia.. mesti dia pelik apa yang semua orang cuba lakukan pada rambut dia hari tu.. 

Dagu wawa berlapis.. begitu juga mama dia.. sebab tu gambar banyak kena tapis.. hahahaha.. bajet yang cun-cun aje lepas masuk dalam blog.. dengggggg...

Alhamdulillah, ramai yang datang majlis ni.. dan semua pun geram nak gunting rambut wawa.. zasss zassss pun masih tetap banyak rambut dia..

nek su wawa yang paling banyak gunting.. hahahaha segumpal ngkoooo.. 

Nampak air peluh ku dah mula meleleh? Tangan pun dah mula krem tu..

ya, kasik lappppp dulu.. hahahaha... terasa macam ada air paip dalam baju.. 

sementara tu budak kecik ni relekkkkk aje... tak kisah apa pon.. isap jari lagik sodap.. 

kepala wawa dah penuh dengan bunga rampai.. mekchu pun sama.. depan belakang, luar dalam berbunga rampai..

 bawak wawa sampai ke bawah khemah sana.. sebab kat sana pun ramai yang nak gunting rambut dia.. 

Dah dah jangan tengok gambar kat atas tu lama-lama.. korang mesti nak cakap macam tokti tengah dokong wawa kan.. HAHAHAHAHA... dush dush!!

"dah la mama... stop it pleaseeeeee... badan saya dah gatal-gatal ni... nak mandi...."

Tak dapat nak tepek semua gambar.. Buat collage ni aje untuk reaksi muka wawa sepanjang majlis hari tu..


Sementara tu kat dalam dah mula dengan majlis tahlil untuk arwah atok jah.. Dah 100 hari dia pergi tinggalkan kami.. Rindu pada arwah.. Dia lah orang yang paling tak boleh duduk diam kalau ada kenduri macam ni.. Al-fatihah..

ishhh ishhh.. baca doa pun sempat posing.. 

Masa ni mekchu dah ada kat dalam, mandikan wawa...

dan cakkkk... wawa dah selesa.. pakai kan dia gaun putih tu semula, tanpa stoking panjang.. 

"Stokin panjang tu semua poyo mama.. saya dah panasssss" hahahaha

Dan selepas tu semua pun mula menjamu selera...

Kambing golekkkkkkkkkkkkkk.. tungggggu dakuuuuuuuuu.... mmmmmbeekkkkkk...


by mekchuN (^_^)

9 comments:

Siti Shuhadah said...

wawaaaa....comelnye dia..isap jari jer dia..

PUANSTOBERI said...

Baiknya budak ini... diam tak merenyah pun.. gewam..gewam!

Aleyn said...

Adik abang sama jer comel...pipi gedebeh...

Nad MamaZN said...

Bestnye kalu dpt jmpe wawa..
Time ni zakwan ada sukan
Sume pun dh penat

Btul la mcm tokti dukung wawa! :)

syawalsimpsons said...

tok ti la sangat..kakkakak...sayang tak dapat join ja....en asbeen da hal je

yana said...

Dulu2 mana ada stokin panjang kan..kat New York jek pakai..sbb sejuk..skang dekat Bachok pun sejuk jugak...tak kira..tengahari pun nak pakai..hehe..Pastu mulalah kena tegur ngan org tua..tp dah trend kan..nak wat camne..huhuhu

Amanda Suria said...

elok jer dendiam dia eh..good girl..anak buah i si twins tu dibantai melalak satu dunia..

QasehnyaRania said...

al-fatihah

good girl la wawa ni :)
rilek je dia ye :)

Nini D.. said...

muka wawa mmg sebijik rupa papa-jib....kiut!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...