@churalliya

Tuesday, February 11, 2014

Keperluan nak tido gantikan buai

Wawa tak tido buai.. Kalau dengan mekchu, biarkan dia tido sendiri aje.. Kalau dengan nenek labu, kena pakai rocker.. Nasib badan kecik, jadi fisher price rocker tu masih muat untuk budak kecibung ni walau pun dah kena ikat sebab dah patah angkara abang mi..

Bila tak tido buai, jadi keperluan dia nak tido agak melampau jugak laa..


Puting : checked
Botol susu : checked
Bantal : checked
Kain : checked


Kalau kat rumah boleh lah nak ada semua tu.. Dia akan angkut kesemua ok.. Kalau tak cukup salah satu dia akan bebel lah suruh kita carik kan.. Bila dah jumpa senyum kemain.. 

Selalunya kalau keluar rumah punting ngan kain adalah wajib.. terpaling wajib puting tu.. tak boleh tak de.. Pernah jugak tak bawak puting bila keluar, dia tido jugak cuma susah sikit la nak lena.. 

dah... semorang tepi.. tepi... tuan puteri nak beradu.. 

Angkut la ke hulu ke hilir barang2 tu.. Comel je terkedek-kedek jalan sambil seret kain..

Nanti bila tiba2 sunyi aje, sila lah carik kat mana wawa tido.. Kadang elok je cantik atas bantal macam keadaan asal.. selalunya bantal ke mana, dia ke mana.. tapi punting ngan kain tu yang akan kekal..



Senang banyak jaga wawa ni berbanding abang mi dulu... Kurang melasak dan kurang meragam..

Wawa, semoga kamoo terus tak banyak ragam sampai besar ok..


by mekchuN (^_^)

8 comments:

Nurzakiah Hanum said...

:)

syawalsimpsons said...

kikiikiki cumill je tuan puteri seret semua nak go to sleep kan..mmm...kalo izz kena la berbuai..smpi balik umah tok wan nenek dier mesti nak berbuai...nasib tak bawak kehulu ke hilir sebab ada buai kat ana..tp travel tempat lain...boleh pulok tido sendiri

GREENJADE said...

alahai comel nye seret2 bantal bucuk tu...cari port nk tido ke syayang? hehe

Suliana said...

comel sgt :-) sng dia tido. klu aisyah pun sng tido gak, popok je dia tidur. lagi2 klu dgn ayah dia, xpayah nenen2 dah, lelap terus. hehe

QasehnyaRania said...

wawa.. kemain usung barng nk tido ye. hihi..
alhamdulillah... senang hati mama chu kan..

salwana nordin @ che'wa said...

senangnya dia tido ye..comel terkedek2 jalan bawak bantal dan kain hhheeee

mama_onie said...

Comellnya... cepatnya besar...

Anonymous said...

alalllalala...comeynya wawa mekchu..
akak ada sorang anak pompuan sama baya dengan wawa..
tidur lebih kurang style wawa jugak..asal boleh..hehehe

tp dalam hati janganlah cepat besar anak mama...tak puas nak tgok lg..hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...