@churalliya

Saturday, July 31, 2010

Mari kenali mekchu : Bab 5 - Anakku


asyik dok dlm draf je bab 5 kali ni.. mekchu cuba memerah otak menulis.. tapi tak keluar-keluar lak air..hihihi..

ok, semua dah baca tajuk kan.. bab kali ini pasal satu-satunya anak lelaki kami (buat masa ni.. *wink)..

ni mekchu kopi pes blk cerita masa banak kan najmi dari fotopages mekchu.. sbb nak cerita blk dah tak ingat dah..


Alhamdulillah... Syukur di atas anugerah yang tak terhingga ini.. alamak.. cane ni.. baru taip sebaris dah bergenang air mata.. Setelah 3 thn menunggu, akhirnya kami dihadiahkan dengan anugerah yg plg berharga.

Thanks to kawan2 yg dah wish dulu kat n3 sblum ni.. So, agak2 dah kuat skit ni sue upload dulu gmbr bby utk semua.. Dia keluar 9 hari lebih awal.. Sib baik la semua yg ngidam dah dpt termasuk la nak amek gmbr ngan kembar.. ekekeke..

Pagi tu sue & najib gi keje mcm biasa.. Just masa nak bgn tido tu ada ngadu ngan najib perut keras.. tp setakat keras cam tu je.. masing2 buat dunno je la.. Kol 9.30pg dh start rasa lain mcm.. t/hari tu gi hosp & doc soh blk dulu, dtg blk kol 9 mlm sbb baru bukak 1 cm.. Bila ptg, sakit dah makin kerap..
Alhamdulillah, sakit tak lama.. Dlm kol 8.30 mlm tu dah masuk labour room. Pakai segala tali pinggang tu.. Dlm kol 9, doctor dtg check dan bukak 3cm & terus pecahkan air ketuban.. Lepas tu contraction dia makin kuat dan barula sue tau apa dia 'sakit bersalin'..

Bby nama Najmi Syahputra bin Mohamad Najib. Lahir tepat jam 12:18 pagi, 17 Julai 2008 kat Hospital Colombia Asia, Seremban. Berat 3.1kg, lahir ikut pintu, bukan tingkap
Skang status kami otomatik dah bertukar.. jadik papa & mama.. hik!! Semoga dgn kehadiran Najmi kehidupan kami akan lebih ceria.. Thanks to kawan2 jugak yg byk bg support selama ni..

najmi 1st day.. dia sgt comel (puji anak sendiri)..


kami yg pertama kali pegang najmi.. rasa kekok sgt..

yeaahh.. tu dia cerita 2 thn lepas.. mmg ceria pun.. teramat ceria.. hahaha.. mcm2 kan pancaroba dlm besarkan anak nih.. w/pun ada bibik, tp bila blk je keje, mmg bibik x cmpur tangan dah..

suka gmbr ni.. nmpk najmi mcm anak org hong kong.. kah kah kah.. perasan x abis..
najmi 3 bulan


najmi 5 bulan.. kefala buutak.. habis rmbut pacak saya kena cukur..

kehadiran najmi ni mmg satu anugerah yg terrrrrsangat beharga buat mekchu & bro.john.. masa thn 2007, mekchu miscariage smpai 2x.. hanya kami berdua saje yg tahu betapa luluhnya hati bila tahu berita itu.. pressure sgt bila org keliling tya soklan wajib 'bila nak ber-3?' atau 'dah ada isi ke?'..

bila dpt tau je pegnen, precaution of kos telebih.. suspen je sepanjang 9 bulan.. ohhh..indahnya masa tu.. ckp je nak apa.. oda saja.. mesti akan ditunaikan.. dan soalan2 tersebut telah pun terjawab.. skang ni soklan tu dah tukar 'bila nak tambah?' atau 'sorang je ke?..

mulut oh mulut.. kenapa la ko mcm longkang?? grrr...

sememangnya kami inginkan zuriat lagi.. siapa yg tak nak kan.. insyaAllah, kalau di izinkan Tuhan...

cerita cereti perkembangan najmi dah terlalu byk kat belog ini.. kalo ada yg nak baca, klik je kat label Najmi belah tepi tu..


dan inilah najmi - 2 tahun..

cepatnya masa berlalu.. semoga najmi membesar sbg johan.. dpt kawin ngan gadis yg cantik dan kaya.. dan dpt anak2 yg comel.. mama nak ramai cucu.. hahahaha.. & hope u can make ur papa & mama proud of u my little pumpkin.. amin..

22 comments:

kemma said...

comeiinya najmi..heehe..doa sokrang ibu..nnt kawen ngn gadis cantek n kaya..hehe..pas ni sy pon akan wish cenggitu gak..kuikui

rozana said...

hehe..
sape la tu
yg mulut mcm longkang?
okeh..acik yana nk doakn
najmi lps ni dpt adik kembar lak kay!!!!!!

cik hani said...

comey najmi!!

eiNa said...

fresh nye gambar yg 1st tu..

Ct SoLeHa said...

congrats!!
comey2..hehe
background blog kite sama la..tp saya br je tukar jadi baru..hehe

mama ADAMAN said...

cute tul si najmi nie.... cam anak cina...hehehe biasa laa mc sue...mulut org nie mana leh tutup..mcm wani nie masa pregant si anas... mcm2 org cakap bila jarak dekat lak....kadang2 konfius lak apasala org luar susah nak pikirkan kami ... dah tuhan nak bagi tak kami nak tolak kan?

Iyiana said...

Ampunkan saja mulut-mulut longkang itu. moga disenangkan urusan mereka dan juga urusan kita.

mekchu said...

kemma : harapan tinggi seorang ibu.. hihi

acik yana : adik kembar perempuan.. amin

fizah : tq :)

eina : nak nangis bila tgk blk gmbr tu

soleha : ala, nape lak tukar??

wanie : ada je yg tak kena kan.. mulut oh mulut

cik yana : seharusnya diampunkan

JIVEBUMZ said...

kiutnye najmi besar sok konpem ensem giler ramai gadis yg tergiler2 hahaha

apa lagi mekchu meh kite berusaha bersungguh2 (siang malam) hikhik mudah2an ade rezeki ke dua nanti yer :)

nuyulaisy said...

cutenya najmi msa kecik mcm anak cina....now pun comel jgk.. akak bestkn dpt anak....x sabar rasanya nuyul nk ada anak ni....

mekchu said...

jivebumz : sbb tu soh najmi pilih perempuan cntik dan kaya.. hahaha..

nuyul : mmg best.. akak doakan nuyul dpt bby jugak.. amin

sue said...

tang suruh najmi pilih kaya n cantik tu yang tak tahan tuh... insyaAllah

najmi memang cute :)

wildcutecat said...

comelnye...

~~@lyci@~~ said...

comel tul najmi.. yup, mmg begitulah perasaan bila menjd ibukan.. hanya ibu2 sj yg memahami..

nuyulaisy said...

Amin....

nuyulaisy said...

eh lupa lak.. nuyul pun doakan smoga najmi dpt adik lagi secepat2nya...amin...

mekchu said...

sue : hahaha.. over ek mak dia..

dieb : tq.. sok anak korang pun cute

alycia : comel ikut mama dia loor.. hihihi

nuyul : tq

Anonymous said...

I would like to exchange links with your site churalliya.blogspot.com
Is this possible?

mekchu said...

of course dear.. but how do i know u??

Emmy said...

haruslah kau yang memahami mekchu situasi anak no 2 ni kan?...diorg ni sedap mulut jer nak suh kita menambah anak mcm nak dan dan tu jugak....ingat buat anak ni mcm buat kuih pau ke? sekali uli dpt 10 bijik? hahaha.....

MaMa CyDa said...

comel lah najmi. sebaya ngan anak mama tapi tua najmi 2bln.

ehmmmm sabar jeklah mekchu psl org tanya biler nak tmbh. Mama nih dah dpt no 2 lain plak dorg punya soalan ... manusia ... biasalah

QASEHNYA RANIA said...

saya dah nk msuk 4 tahun mekchu...
kadang2 menitik juga air mata bila org asyik bertanya...huhuhu.mi-cah comel sgt masa bb....TAHNIAH

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...