@churalliya

Saturday, September 18, 2010

Folder 2 Syawal

Raya ke-2 di sekitar rumah saudara mara di Kuala Pilah.. episod beraya rumah member belum bermula.. kasik habis sedara mara dulu.. anak soleh dan solehah mmg cam tuh..

Ayat-ayat yang terbayang nak masuk dalam belog semua dah lupa.. kali ni nak tayang gmbr smbil bercerita..


senang ada helper cam nih..


rumah pertama di hari raya ke-2.. percaya lah, kat rumah mak kitowang tak pernah ada gmbr ramai2.. bila smpai rumah org, pandai je lak memasing posing


bukan apa.. saje terkenang.. hahaha


najmi mmg rapat ngan papawom (papa long) dia.. sikit2 papawom.. pas tu nyanyi RODA..RODA..KUALA..LUMPUR.. smbit gaya tiup wisel.. kelakar sgt


kami di rumah ke-3, hari raya ke-2.. mekchu bukan nye kenal sgt ngan family belah pilah nih.. ramai sgt..

"ni rumah sape pa?"
"ni rumah anak wan dgn suami no.3.. yg tadi tu anak dgn suami 1st"

haa.. hambek ada 3 suami.. itu baru adik beradik wan yang sama ayah..belum sama ayah dan ibu lagik.. ehh, betul ke tu ehh?

tp dialog tu jgn percaya sgt.. ingat bro.john kenal ngan semua sedara mara dia?? belum tentu okehhh..

.. anak tiri la, mak tiri la.. isshhh konpius..


sudahnye lepak kat tangga smbil layan najmi kaler kaler... nak borak apa pun tatau..


petang tu, semua kefenatan lahhhh...

malam, sambung beraya kat rumah akak wan nye anak.. betul ke tak erkk??

gmbr dalam umah x de.. sbb kitowang semua terpukau tgk langit malam tu.. subhanallah.. bulan dan bintang yang sgt cantik..


tp camera tak canggih mana.. ini lah zoom terhebat yang bleh dilakukan.. tp mmg cantik.. malam tu mmg damai je rasa..


ada setengah member yg dtg beraya kat pilah.. mana yg sempat kan.. yg lain2 tu dtg kat umah sban


najmi bila time raya ni masa std dia tido kol 1.30 pagi ke atas.. sgt susah nak tido.. asyik mainnnnnn mainnnnnn mainnnnnn.. makan pun tak nak..
tu tgh isi minyak kereta katanya..


ada orang melayan, suka sgt lah dia... sehari dalam 2x je dia carik mama dia..

ehh, dah habis.. folder 2 Syawal mekchu dengan ini melabuh kan tirainya.. tido.. tido.. esok nak bangun awal.. mau ke Kuantan pulak..(tak yah suruh pun.. tido adalah aktiviti yg amat dirindui di hari raya.. hahaha)


11 comments:

rozana said...

kuantan pulak?
jauhnya raya jenjalan..
sakan tul raya thn ni ek?
cuti pnjg ker?

mmg pndai tul najmi amek ati papawom die...roda2 kotaraya lg!
ank org mesti nk nynayi lg akademi polis kalo nmpk papawom..;p

makdara TERDIVA said...

sukala tgk mekcu kat tangga tu..mcm pompuan melayu terakhir gitu..haha!

~~@lyci@~~ said...

same like me.. bila balik pilah, tak kenal sgt family belah mertua.. nramai sgt hehe..

Teyha is daddy's girl said...

waktu tu pon sy tgk bln dan bintng tu...
lawa gle...

soclose2213 said...

hrmmm ambil jgk gambar bulan mcm sue, tp tak cantik, kamera tak gheti guno..hik hik hik

ramainya kat pilah..=.=

mekchu said...

mokna : thn ni baru 2x beraya kat kuantan, family cik tapa.. jauh wok!!

MDT : aii mmg selalu cenggitu.. tak perasan pun aksi di rakam.. eceeehhhh

alycia : ramai sgt kan.. dah laki kita pun ragu2, nak percaya ke tak nak..

teyha : haaaaa.. tgk jugak... cantik sgt

mekchu said...

sc : alaa.. sayang nye.. kitowang pakai camera cikai je.. kalo dpt dslr cam korang-korang, harus superb

Softtouch [Hanim] said...

ooo mekchu rumah org boleh posing2 yer..sy plak rumah org mls nk snap..tu sbb pg beraya umah org xde pic..ingt lepas ni nk rajin2kan snap lah...

Iyiana said...

cantik bulan dan bintang di angkasa..

CaDLyNN said...

chantekla baju tu..
selamat hari raye mekchu!

NeenaAnuar said...

hehehe.. sian najmi keletihan beetol tuu.. :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...