@churalliya

Friday, April 22, 2011

Mencari family-man

Semalam check-up mi-cah kat klinik.. ye la, setelah 6 bulan tak ulang-alik klinik tu, tetiba berbunyik lak reminder ni kan.. kena pulak masa mekchu ada bengkel ni.. cantik sangat la tu.. haruslah papa-jit yang hantar anak gi klinik..

Sebenarnya dah lama tunggu masa-masa mcm ni.. buwahahahaha (gelak jahat) nak tgk cemana rupe papa-jit menghantar anak ke klinik berdua-duaan.. kalo mekchu mmg terror sgt dah.. selalu asyik dia je yg outstation..

mama-chu : adakah semua terkawal?
papa-jit : jgn kaco.. tgh bz..

nampak.. nampak.. dia tgh gelabah la tu.. suka... suka....

ptg tu dapat gmbr beserta kapsyen...

tido cara selamat... (siap seat belt)


perjalanan diteruskan walaupun lolap..

finally, sampai juga ke rumah, mencabar phew..

dorang siap singgah dan makan kat A&W bagai.. bila dengan mama tak nak pun singgah :(

ok, perkembangan najmi (mula lah keluarkan jari tangan nak kira berapa umur anak) 2 tahun 9 bulan :
berat : 14kg, tinggi 90.5cm

sesekali tersentuh hati ini bila tgk suami menjalankan tugas seorang diri.. itu mmg keadaan biasa bagi seorang 'family man'.. tp papa-jit ni lebih kepada 'golfing-man'.. cane tu? kena lah beli belacan dari melaka macam nih.. hahahaha... eh, lupa lak... tq papa :)

17 comments:

♥MiZz-siHa♥ said...

siannye tido cam sambil berdiri....knape klau bapak bwk anak berdua naik keta,ms anak tido diorng kena pegang...kite kaum ibu leh je kawal suh diorng ddk sebelah kan..btl x??btl x??coz hsbnd kite pon cam tu jgk..hehehe

eB ezrin said...

uishhh... berat tuh... aerish asyik dok kat 12 kg jerk... hu3

azzey said...

Alahaiii...cutenya dia tdo berdiri..:)

LyNn HaMzAh said...

hehehehe...kesian la kat papa jit tu...tp x per la semuanya under control kan...

fiza said...

Tomeinya, sambil berdiri pon bley tido erk ^_^

~~@lyci@~~ said...

mi-chah sama ngan adam.. nak diri dlm kete.. kalau tido pun nak suh duduk xnak.. nak diri jugak.. abih camno..

Dee said...

perut dia bolatnya ketika tidur berdiri..sesekali biar suami pula menjalankan tugas ibu..

Faizaharis2 said...

alolololo comeyynyerrr tgk tido berdiri tu.....

MAPPIAU said...

hahahaaaa sekali sekale nengok laki mengelabah uruskan anak adalah syiok!!!

alololo terernyer mi-cah tido sambil berdiri (tapi keselamatan tatap diutamakan) hahahahaha

alhamdulillah mi-cah sume ok ok kan :)

ratusiput said...

walau golf man tp papa tetap berjaya menjalankan tugas.kalau selalu cmtu kan best ek mekchu.baru dia tau camne kelibutnye bini... :)

etiey.com© said...

wah lebih kurang berat eysraf

Hilda said...

Semangat ye mi-chah. baru 2 tahun 9 bulan dah 14kg, anak akak, Adriana tu walaupun dah 6 tahun baru 14.4kg.....

e.l.i.z.@ said...

bukan selalu papa yg kena p hantar anak ke klinik hihihi..hubi eli pun belum penah kena lg

mi-cah lagi berat dr kak riri la hihihi

Softtouch [Hanim] said...

comelnya micah tido cr selamat tu...cute sgt...

wpun suami sy kategori family man tp bila bab jg anak mcm tu sy pun rasa tersentuh..sbb suami sy xkonfiden nk jg anak yg kecik mcm darissa tu..

Nini D.. said...

maknanye Afif lebih berat dari mi-chah,,,tapi lagik tinggi dari mi-cah...101.3cm

rozana said...

orang selalu jek riba min min time drive..sambil neneng lagi...kalo x dia mulalah pergi tempat lain..

QasehnyaRania said...

cute micah tido ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...