@churalliya

Wednesday, June 22, 2011

Amek 5, hantar lagi 3..

Bila tengok memang excited.. kumpul kain dari awal tahun tu..

Tapi bila nak membayar, gugur rambut.... sape suruh mengumpul ye tak..

no.1 beli dari Matase Sutera, no. 2 beli kat casa moda, no. 3 beli kat kak Nurazmiah Azri, no. 4 ole-ole papa-jit dari langkawi.. patut ada 5.. dan no. 5 tu lah yang nak buat baju raya.. tapi lom siap pulak.. saje je kasi deboo lebih.. 

ini pulak kain sutera batik yang beli dari newsactle hari tu.. 3 pasang je yang mampu.. 

ok, baju tu semua nak pakai untuk raya nanti.. janji.. harap2 dapat mengawal nafsu.. hahaha..

tempah kat Dorcas, Senawang.. baju kurung biasa sepasang RM50, kurung pahang RM55.. kebaya RM60.. baju kurung full lining RM110.. memang mahal, tapi puas hati.. dari sebelum kawin start tempah sana.. sukar untuk berpaling tadah.. 

semua tu stok baju kurung kain lipat tepi dengan baju kurung pahang kain belah depan.. hahaha.. awak keje gomen, kena lah gitu ye tak.. stok baju gi rumah orang kawin tak de buat untuk tahun ni..

16 comments:

eB ezrin said...

wo ho ho.. meriah la rayer nih yer ;p

Nini D.. said...

batik kaler merah itu hamat menggoda mata!!!!

sha a.s said...

mekchu, harga tailor mekchu tu lebih kurg tailor sha...tp mahal pn anta gak psl dah 3 tahun pn x rs mbazir psl dia bwt sedap...best pakai...ehehe

miloais said...

meriah raya mekchu... berpasang2 baju tuh!

Dee said...

orang gomen mmg kaya ngan baju kurung..

Pepel BoNda AmaNi said...

suka beli kain jugak...tapi nak membuat baju tue yang berchenta...kat kl nie tempah pehhhhhhhhhhhhhh gigil nak bayo...

lydzar said...

byknya!! meriahler raya teman tahun ni yer..

saya ni setahun sekali je beli kain..pastu ehsan mak abah yg suka belikan anak2 dia kain..mmg tak byk baju kurung cantik2 pon :D

Mimy Hamid said...

aloh aloh mek chu dah siap baju yer..org gomen dan org glc mmg sama ..baju kurung mmg kena buat stok

ratusiput said...

byknyeeeeeeeeeeeeeee baju....mmg gugo bulu2 nk byr slepuk ni...ehehe..

Eye_nee said...

Sakannnn nampak....ada polkodot lagikk...makchik satu pon non ado lagi..sadisssss....

Fieza79 said...

meriah la beraya tahun ni baju berpasang pasang...

si tuan putri kiUt said...

raya sakannnnn...hehehehe

mappiau said...

same la kite mengumpul kain untuk buat baju je lebih, tapi tang nak menempah uiiiiii kene kuarkan kalkulator dulu tengok bajet lari ke tak hahahaha

mummysyafie said...

ni dah boleh raya esok ni mekchu. nor baru antar sepasang tuk raya. yang lain beli ready made je.

lieza78 said...

amboiii banyaknya bajuu... haha mekchu kita serupa.. kumpul kain dari awal tahun.. ingin nak bikin gempak bila raya satu hari 2 kali tukar baju... ekekeke..

baju yang ada dah siap pun dah siap n jahit manikkk ko.. kt pun ada baju polkadot gakkk...

Just Call Me Bitt said...

baru nak kate...beli banyak2 memang berbaloi mekchu sebab boleh pakai masa kerja kannn...opss kerja gov tak boleh pakai kebaya erk mekchu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...