@churalliya

Tuesday, August 2, 2011

Rahsia kekal bertenaga

Pagi tadi buat julung-julung kalinya mekchu.....

1. Terus bangun sahur walaupun alarm baru sekali bunyik (selalu lapanblas kali bunyi baru hengeh2 bangun)
2. Buat air nescafe senyuman di bibir (selalu mmg senyum, tapi tak manis)
3. Lepas sahur terus menggosok sorang 4 pasang baju keje...
4. Dan sempat buat puding trifle sebelum bersiap pegi keje

Nak tahu rahsia? korang masuk tido pukul 9 malam.. hahahaha.. nescaya energy fully recharged!

Mekchu bulan puasa masuk keje kol 7.30 pagi.. so, pukul 7 dah kena gerak... agak gelabah jugak pagi tadi sbb tak jumpa pembukak tin nak bukak buah peach.. hahahaha...

gambar hiasan menu berbuka hari pertama.. dalam banyak2 menu, cekodoh cicah sardin jugak yang di rekues oleh papa-jit.. itu pun macam nak pengsan memasak.. hahaha...

curik gambar dari neenagonjeng tanpa izin (nama pun curik, mestilah tanpa izin) ngeee...

Oh puding trifle... sangat teringin nak makan selepas terliur kat blog neena gonjeng ngan ienanok..

* mekchu dah upload gambar sekali lagi.. semalam ada org curik gambar puding trifle tu buat juadah berbuka :)

17 comments:

syawalsimpsons said...

yummy....

miloais said...

awalnya mekchu tido...
iols sokmonya after 12....
paling awal pun pukul 10...

emmmm... puding triffle tu...
walla!

lydzar said...

malam td tidur kol10..tetiba terjaga kol12..terasa mcm dh lama je tidur huhu

~~@lyci@~~ said...

huhu.. kejam sungguhhh trifle tu nmpaknya..

NeenaAnuar said...

mekchu curik gambo itu takpe.. kire aci lagi.. yg tak aci biler tak bubuh gambo puding trifle buatan mekchu tu.. hhuhuhu.. nak tengokk! nanti malam dah berbuka kasik tayang itu puding trifle ok! =)

MAPPIAU said...

errkk nampaknye entri ni seperti mahu membalas dendam nih hahahahaha.

ok ok saye terliur dengan puding itewwww. Kalau saye duduk somban konpom simpankan satu slice untuk saye (kalau baik hati berslice2 la) hahahaha.

ermmm masuk tido kul 9 eh...alaaa saye tak boley la irfan takmo tido awal, tak rock aaa tido tak jemaah ngan papairfan eh? hahahahhaa.

mummysyafie said...

mekchu, nor tido kol 9 pun bangun pagi ngantuk lagi la. sempat gak buat triffle er..dasyat la mekchu ni

ratusiput said...

wah..sangat2 respect ni sbb sempat buat puding trifle...ratu plak berkampung umah mak.bukan kate nk nolong...dah siap sme atas meja baru mak kejut bangun.jahat kan.ehehe...

si tuan putri kiUt said...

makk aii awalnyer tidoo....
faiz taklehh.... harusss on intenett... godek sana sini baru leh tido hehehe

wahida said...

awalnya tdo, aku lak tak leh tdo awal mcm tu, ada mcm2 keje duk tunggu kat umah tu...huhu..paling awal pun kul 11.30 mlm...
pastu sahur lak kena bangun kul 4 pagi...sekarang aku dah berat kepala...mcm tak cukup tdo kekdahnya...

meh pas kat aku sikit puding tu nok, bg hilang berat kepala aku ni...hehe...

Myra Jay said...

Nanti dah buat puding tu tgkap gmbaq ye..
Nak tgk rupa camne, tak penah makan lagi :)

Aini said...

ye.. mane gambrnye.. mesti menggiurkan bulan2 pose ni kan..huhu

chekpid said...

vaaaa...semakin maju. clap!clap!!

CaDLyNN said...

cedapnye....terliur lin tengok :p

InaAchik said...

nok...
aku dulu berkobar nak buah triffle bkn gara2 tgk gambo gonjeng... tapi sebab rasa ngan lidah sendiri nok!
pastu masa nak buat, pepagi buta aku wak wake-up kol kaco gonjeng yg sdg buai asmara dgn cik teman di hari minggu. hehehhee...

Zura said...

pkul 9 mata xleh lelap..

Farra Dhelina said...

wah cadinnnn!! mmg sedappppp

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...