@churalliya

Monday, March 26, 2012

Sudah mendobi baju uniform

Amek cuti hari ni. Mi-cah tak de siapa nak jaga. Nenek labu demam lepas blk umrah. Atok dan nenek pilah dah balik pilah.

Alang2 cuti, terajin pulak nak mendobi baju 'uniform'. Macam banyak. Memang ingatkan banyak. Rupanya hanya ada 5 baju helai baju mexi senteng (cam tu ke eja?), 2 blouse dan 1 skirt. Ishhh mcm tak percaya. Oooo lupa, dulu mekchu disponser.. Kikikiki..

Mekchu kalo pegnen mmg suka pakai baju mexi, beranginnnn je.. Tak suka ada penghalang kat perut. Rasa macam sesak nafas.

Dengan entry ini, maka boleh membuktikan kat papa-jit bahawa baju pegnen memang perlu ditop-up!! Yeyyyyy..

Korang pernah dgr tak, kalau nak anak jantina yg berbeza dgn anak sebelum, kita kena tukar SEMUA baju masa mengandung? Maknanya kena beli semua yang baru. Fakta atau auta?

29 comments:

Nini D.. said...

hah?..iyo ko?

SYANI said...

Tak pernah la pulak dengar petua tu. Saya pakai je baju yang sama masa mengandung anak 1 & 2 tapi dua2 lain jantina je..

mama maman aka yana said...

dr mana mekcu tau tuh.. rasanya speku sj.. hehehe.. psl... mama lahirkan anak lelaki, dan br2 nih adik mama pakai baju mengandung mama dan dia lahirkan anak perem.. hehehe.. dah terbukti auta je tuh.. hahaha..

Shu Shinju said...

suka tgk org petnen pakai maxi senteng..nampak comel !!

syawalsimpsons said...

entah la mekchu sekarang ni terasa bagai nak beli banyak baju baru je sekarang ni preggy

Alycia said...

huhu.. nk pakai uniform gakkk..

mamavogue said...

ayat nak yakinkan papa-jit utk beli baju baru je tuh..hehehe
ok la mama hakim sokong! demi mekchu dpt beli baju baru!

Dee said...

iye ke? aiseh..dee dulu tak beli sgt..patut jantina sama..boleh percaya kah?

♥MAMASYAZA♥ said...

cam alasan nak beli baju preggy baru aje tu...hahahahaha

therosputih said...

alasan utk tmbh bj je tu...hihihi...

eda_ej said...

iye kot.. =D

kemma said...

ye ke mekchu...kna tukar ekk..sy abis da sodokah kat org baju2 ammar n segala bagai.. ingat x pegnnt dah..skali amik ada lagi..soping baru sume..skali kuar burung jugak..kiki

kemma said...

ye ke mekchu...kna tukar ekk..sy abis da sodokah kat org baju2 ammar n segala bagai.. ingat x pegnnt dah..skali amik ada lagi..soping baru sume..skali kuar burung jugak..kiki

ratusiput said...

tp zaman skang baju peknen cecantik mekchu...byk pilihan...geram je tgk..

amirah said...

kita lak dah selamat mengemas sume uniform masuk ke dalm peti harta qarun balik sblum beranak aritu..muahaha..auta la tu..tkdela..untuk ngandung kali ni lngsung x beli baju baru..guna yg sblum ni je..beli suar je baru sebab rasa mcm dh bg kt org aritu..

lily lotus said...

erk nak topup yg baru jugak...ekekeke

MaMa CyDa said...

hah?? ye ker mekchu? jgn arrrr ...

baju uniform Mama nih, byk disponsor oleh akak mama yg dah stop productionnya. 3 hasilnya, 3-3 boy. so mama lak takat 2 anak nih mmg mama still pakai uniform tuh. dan takat nih anak mama 2-2 mmg boy!! takkanlah yg ketiga nih pon kan? sbb still pakai uniform yg sama ... huhuhuhuhuhuhuwaaaaa ... we want gurl ^_^

mummy_ayu said...

ada ke petua mcm tu?tak pernah dengar plak..tapi bila preganant..memang selesa pakai baju gown..sgt2 selesa.

Ina Khairina said...

auta je tu mekchu wei....akai ler tu nak suh papajit beli baju baru...kan...kan?haha

Mimy Hamid said...

tak pernah dengar pulakk auta je tu...tapi nok skrang dah banyak choice baju preggy lawa lawa...stailo lak tu i likee

littlehumblelynn said...

Beli baru papa jitt!!
Ini penting utk mjaga emosi ibu preggy.ok x ayat tuh?

♥ Leily | Ummi Alya Husna ♥ said...

specel n3 tuk papa jit.. =)

hahahah.. tatau la fakta ke auta,
tp siyes.. bj preggy shantek2 la ko..
berkenan mak jemah nk menyarungnya jugak..
tp syg, lom ada rejeki.. ;-p

Nad @ MamaZakwan said...

auta kot mekchu...
entry ni mmg khas utk papa-jit kn?
:)

Chekpid said...

aku bajet statement last ko tu sekadar nak minta baju baru kat papajit jek..haha
aik, mana gambar preggy mommy...macam aku dulu pun tak berapa gemar nak tunjuk gambar sendiri masa pegnen...kenapa ye.. sebab tak semenggah atau tak bernepsu. fakta atau auta? sila jawap

Puteri Satu said...

TAHNIAH dari akak.. selamat menjalani 40 minggu nan indah ye su...

Pepel BoNda AmaNi said...

ooo ye ke mekchu..kena tukar uniform...nampak gayanya....nak kena beli yang baru siap2 la..eh..eh...apakah....no..no..belum lagi.. stop dulu kot...

Bitt (double IS) said...

owh nak baby girl ek...hehehehehhe baju mak kena tukar baju anak pon semua kena baru mehh...ehheheee

CuTeMiUt78 said...

oh ya ke kena tukar.... tak pernah plak dgr

QasehnyaRania said...

kne tukar.ye ke?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...