@churalliya

Friday, September 9, 2011

Folder 4 Syawal 2011

Mau ke Kuantan pulak.. pun acara tahunan jugak..

Tapi hampa sebab gambar beraya sekeping pun tak de.. memang benar-benar tiada.. sebab penat travel jauh kot.. Ok, kat kuantan pulak adalah keluarga bapak mertua mekchu..

Kali ni ikut papa-go.. saje belajar jalan baru.. punya lah jauh dia suruh pusing.. habis semua lalu Maran - Temerloh - Mentakab - Tasik Chini.. terasa macam dah tour satu Pahang je rasanya.. jauh yang amat.. selalu ikut Muadzam dekat je..

Sambil-sambil lalu kat tempat-tempat tu, terdengar lah emak ngan abah (mertua) dok cerita-cerita pasal kawasan sana sekarang dah tak sama dengan dulu.. dorang pun dah lama tak lalu sana.. pas tu dorang senyum2 sendiri.. mesti teringat kisah zaman berchenta dulu kan.. tempat dating semua.. olo lo lo lo.. shuweeettttt.....

Beraya satu rumah je pon.. tapi tempoh dia dari pagi sampai ke petang.. kitorang dah faham sangat dah.. bawak baju spare siap2 sebab konpem berlengas pakai baju kurung jalan jauh2 kan..

Balik tu selalunya kami singgah kat tepi Sungai Kuantan dulu.. tapi tahun ni ubah angin, papa-jit bawak gi Teluk Cempedak.. pertama kali sampai sana... harus jakun terlebih tengok McD dia yang cantik menghadap laut dan pasir yang putih bersih..

sampai2 je pantai selepas tapaw nugget mcd.. tengok2 kakak nabila dah jadi puteri pasir... cepat betul dorang menggali pasir erk..

suka sangat lah dorang dapat main pasir.. pasir sana bersih.. risau gak kot2 ada tahek kucing ke kan.. tp mmg diyakini bersiih.. mekchu nak check-in tapi tak lepas.. apsal ntah..

atok-jah yang sangat best.. sporting melayan cucu, anak & menantu dia.. 

nenek-jah (mak mertua), kak eliz, deqna, erry & baby rayyan tunggu kat kedai makan sebab dah nak magrib pun waktu tu..

budak kecik tu memang.. apsal ntah menyampah betul dia kalo mama-chu ajak amek gambar.. bila atok ajak, elok je..

sudahnya, kena lah amek gambar candid.. sampai terkeluar lidah sebab terlalu happy..

 bak kata nor, mi-cah posing ala-ala diva..

harus ada.. kalo tak, tak nak publish entry ni.. 

sebelum mekchu tamatkan, nak tunjuk korang gambar hantu sami cina terbang dari arah bukit hujung sana tu..

korang bayangkan dia terbang makin lama makin dekat.. makin lama makin dekat dan makin dekat #mimpingeri...

*pegi jalan raya tapi tak de gambar berbaju raya terasa tidak lengkap sama sekali.. 

korang dah ada yang setel kisah raya ke? ke mekchu sorang2 je yang tertinggal ni? ada la lagi 7-8 folder raya nak cerita.. hahahaha.. tolong jangan pitam dulu..

14 comments:

illafira said...

sama gak ade cite raya yg x hbs2 lagi.. hehehe.. watermark baru yerk..

TC mmg best..

MaMa CyDa said...

umangg aiii mekchu ... ada 7-8 folder lagik ker? raya sakan betul tuh .. eheheheh

cadlynn said...

hahahaha....mi-chah mmg diva u~

lin pon tak abes lg cite raye..meh kite same2 muntah hijau..hahaha

Nini D.. said...

den baru settle tulih rayo pertama ajer...yg lain blom start mengarang..terkedek-kedek..

mamyharraz said...

hensemnya micah nak booked jd menantu boley utk bakal anak sy kedua nnt? heheee utk anak pertama tak boleh sbb lelaki =P

syawalsimpsons said...

kakakaka...x nk publish....sama la ngan sue kalo tak da pic sue x mo gak publish..kikikikiik../.

Qaseh said...

bestnyeee..jalan2 tepi pantai sambil berhari raya...

Alycia said...

pitam bc folder raye kau smpai 8 hehe..

Mimy Hamid said...

folder 4 jauh jalan gi kuantan...sah raya sakan...

lydzar said...

amboi jauhnya laluan dia kekuantan..hehe lalu tasik chini tahun depan, singgah umah mak-abah saya ye :D

♥MAMASYAZA♥ said...

penah pegi teluk cempedak skali, mmg cantikkan pantai kat situ

Ya ALya said...

tak pitam pun....setia menunggu folder raya mekchu.....

Kakibuku said...

maafkanlah bukan lama x kesini..tp inet amatlah selow di umh puan...dkt kedai plak..x menyempat...
slalu baca tulisan jek..dlm iPad tu pic slalulah lambat loading..
arini mmg marathon la..semua nk komen arini nih!

ratusiput said...

nak ngorat micah lah...sanggup tak mekchu? :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...