@churalliya

Wednesday, December 7, 2011

"My Great Cuti Cuti Cinta Contest"

Nasib baik lah tak pernah miss buat entry pergi bercuti.. Bila ada blogger yang wat contest pasal bercuti, laju je copy paste entry lamaaaaa...

Hai cik puan kebun stoberri..  mekchu datang ni nak join contest :) tapi sebelum tu, happy 3rd anniversary.. *lurve

Cuti terpaling great kami tahun ni masa celebrate annivesary Mei lepas kat Singapore..

Dengarkanlah intro bagi contest ini.. jangan pitammmm cepat sangat.. banyak lagi nak cerita ni..

Kami ke Singapore adalah selama 3H2M di bawah travel pakej.. kalo kat seremban ni mekchu amek Proxima Travel & Tours.. pegi-balik drive sendiri dan kedua-dua malam stay di The Zon Regency Hotel, JB.. hotel tu tersangat lah strategik sebab dekat dengan stulang.. kedai makan banyak sangat kat area hotel tu.. dan dekat jugak nak masuk singapore..

itinerary adalah request daripada kami sendiri... kalo ikutkan memang travel ejen ada sediakan city tour lawat esplande, singapore flyer, merlion park, geylang, semua2 tu.. tp tujuan utama kami adalah nak ke USS dan shopping sahaja.. sbb tu dia jadi percutian yang agak pendek dan sendat tapi happy... haaa, punyalah susah nak luahkan perasaan tu kannn...

Bila dah di customize semua, jadi lah macam yang tertayang part by part macam hari tu.. terima kasih sebab sentiasa follow mekchu dan bg semangat soh update.. tanpa korang, siapalah mekchu (sempat)..

kalo ikut itinerary kami hari tu, kos seorang hanyalah RM485 sahaja.. murah kan.. semua orang boleh pergi.. tak payah nak tunggu turn dapat duit kutu pun boleh pegi..

Apa yang dapat untuk RM485 tu?
1. Tiket masuk USS (harga tiket je dah RM170 untuk dewasa. kanak2 umur 6 tahun ke atas tak pasti pulak berapa.. ahakssss)
2. 2 nights stay at The Zon Regency Hotel, JB (included b/fast)
3. Transport ke USS pergi dan balik (pegi pukul 9 pagi tunggu kat lobi, balik up to 10 malam.. tp kitowang dapat bertahan sampai 8 malam je.. melecet... hahahaha)

Tatau lah ok ke tak.. tp itu lah pakej yang kami amek masa kat sana hari tu.. tidak termasuk transport untuk 2nd day dan makan minum tau.. transport 2nd day tu kami cari sendiri.. kalo ikutkan dalam RM500 untuk sewa transport sehari siap ngan driver nak bawak kita jalan2 (upon request nak bawak gi mana). Nanti sewa transport tu bahagi lah dengan umat manusia yang join trip kan.. kalo 5 orang, kena lah tambah sorang seratus.. gitu....

Copy paste dari entry lama ini http://churalliya.blogspot.com/2011/05/singapore-itinerary.html

Ehhhh, ada lagik entry masa jalan-jalan kat sana.. rugi pulak kalau tak promote kat sini :)
♥  Us @ USS Part I
♥  Us @ USS Part II
♥  Us @ USS Part III
♥  Us @ Orchard Rd
(Tumpang lalu ehh tuan tanah ~ sambil jalan terbongkok-bongkok sikit)

Menjawab kepada soalan-soalan yang memungkin seseorang itu untuk menang..

Tempat CUTI-CUTI CINTA pn.stoberi kita seperti berikut :
1. Jan - Kundasang, Sabah
2. Julai - Cameron Highland, Pahang
3. Oktober - Hong Kong, China

Saya suka blog pnstoberi kerana ..... dia rajin update.. kalo tangguh2 nak baca, memang kena baca secara marathon lah jawabnya.. kalau masuk blog dia, ngko akan rasa macam ada kat kebun stoberi.. pas tu lelap mata dan berangan lah tengah makan stoberi cicah garam kat cameron :) suhu sejuk2 kat opis tu dah sama dah tu.. pas tu suka sebab entry dia banyak yang mencari PASAL.. hahaha... ce selak balik entry lama, semua pun tajuk bermula dengan PASAL.. dannnnnnnnn yang paling suka sebab baru-baru ni dia telah mempengaruhi mekchu (secara tidak sengaja) untuk membuat slide show gambar2 dalam facebook.. ohhh itu memang mengujakan..

Dan terus tepek slide show tersebut kasik tuan rumah jeles sebab dia teringin sangat nak gi USS tuh..


Our 6th Anniv @ Singapore Slideshow: Suraya’s trip from Seremban, Negeri Sembilan, Malaysia to Singapore was created by TripAdvisor. See another Singapore slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.



Dan itu lah percutian mekchu yang diklasifikasikan paling best untuk tahun ini (dah sekali itu aje bercuti tahun ni, memang lah best. Sempattttt bagi hint kat papa-jit)

8 comments:

Nini D.. said...

kelasss mekchu!

CaDLyNN said...

singapore mmg best! lin punye bajet dulu pon rm500 jek...mmg best!!

good luck mekchu:)

puanstoberi said...

Bodusop datang sini dari kebun sanun. *sambil lap2 peluh lps penat berkebun*
Miahahaha.

Oke. Thank u veli much sbb sudi join. Ai igt da takde org nak masuk. Huhu.

Alahai.. USS. USS. USS. *termimpi2* Seb bek la Meckhu up entry holiday USS masuk contest ni. sok2 sng nak refer kalo da redi nak pegi.
Ehhh?? Haha.

Oke. Tenkiu again :)

Pepel BoNda AmaNi said...

next year nak bodek en dedi amani suruh bawak kitorang g singapore la jugak...

Nida said...

Good luck MekChu

kazmyra afkar said...

goodluck

NeenaAnuar said...

good luck mekchu! tak sampai lagi ke USS tuu.. ade gak cam plan2 nak gie.. leh lah amik info mekchu nie as guidance!

QasehnyaRania said...

good luck mekchu ....;p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...