@churalliya

Wednesday, March 14, 2012

Giliran emak ke Umrah

Tercapai jugak hasrat nak hantar emak ke umrah.. Walau pun kami belum pernah pegi, janji lepaskan emak dulu.. Emak pergi dengan family akak..

Pagi tu berkumpul kat rumah akak dulu..

pertama kali ni nak berpisah dengan emak lama-lama.. sayu pulak rasa.. 

Kalau kat dalam blog ni kadang2 mekchu panggil nenek labu :) sebab mi-cah yang panggil macam tu..

pengira bag yang berjaya.. ada 4. lagi 2 dah sumbat dalam keta.. 

lepak-lepak kat luar sementara tunggu alphard transformers.. kehlassss nenek labu naik alphard.. jangan tak percaya, mi-cah pun naik alphard jugak tinggalkan kami.. tsk tsk..

cuti sekolah kali ni no more HK, korea, beijing, UK ok... ke umrah lagi bagusss...

Banyak jugak kereta yg konvoi ke KLIA.. sebab keluarga abg ipar pun berkumpul sama pagi tu.. Awal jugak sampai KLIA pagi tu.. flight dorang jam 3 petang..

tiba-tiba mekchu dah bertukar... jangan tengok dahi luas ku.. letak jugak gambar ni sebab mi-cah comel sangat :)

dan mekchu bersama tudung yang dah dibetul kan.. hahahaha...

Ramai sangat rombongan yang nak menunaikan umrah.. musim kan sekarang ni.. Mereka di bawah Andalusia Travel & Tours.. ada lagi travel ajen yang lain.. mmg penuh KLIA..

Lepak-lepak sambil tengok jam.. uisshhh mmg lama lagi nak tunggu pukul 3.. terus masing2 buat haluan masing2.. itu yang terjumpa abg aaron ajis tu.. 

gambar terkini mereka yang sentiasa di hati ku..

Tunggu aaron ajis sudah, layan anak main playground sudah, tgk aeroplane kat Anjung Tinjau sudah... selebihnya sambung melepak sambil asyik2 pesan minta doakan kami bila sampai sana.. selang 10 minit pesan lagi.. ye lah kan, nak dapat peluang berdoa sendiri depan kaabah entah bila..

hujung sekali tu adalah mak mertua akak.. maknanya akak ke sana bersama 2 orang emak..

Pukul 2 petang macam tu, dorang semua mula turun bawah.. masa tu macam nak menangis.. tapi ku tahannnn jebat!!!

semoga mereka pergi dan kembali dengan selamat... dapat menunaikan umrah dengan sempurna.. amin... 

Sekarang dah 5 hari mereka di sana.. dan mekchu dah mula rindukan masakan nenek labu.. uuuuUuuuUuu...

Ehhh... siapa yang jaga mi-cah selama 2 minggu nih?

16 comments:

CaDLyNN said...

mekchu tudung senget2 pon tetap gojes..ehehe :)

chekpid said...

alorr...tomey pakai tudung. aku tau, sejebat macamana pun, dalam keta ko nanges kan? kan?

Dee said...

moga mereka selamat pergi dan balik dan dpt menunaikan ibadah umrah dengan selamat..

@ deqla manjew said...

mak sy pun baru jew blk dari umrah sabtu lps... :)

eda_ej said...

omak den pon nak pegi bulan depan.. insyaAllah..

Pepel BoNda AmaNi said...

tiap kali maktok amani pegi umrah tiap kali tue jugak ku menangis teresak2 di airport.....uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

~aSFaLiZa~ said...

terharu tgk org lain dpt pergi sana. moga2 kita semua pun dipanggil untuk ke sana kan. hish serius taip ni pun terharu jugak. mcm nak nangis dah

Alycia said...

semoga selamat pergi dan selamat pulang.. ms baca tajuk entry aku, dalam hati dah kata sapa jaga michah ni hehe..

Mimy Hamid said...

selamat menunaikan umrah buat mak mekchu..selamat kembali jugak nanti amin..sure ko rindu dendam kann.huwaa

*SiRibenMerah said...

selamat menunaikan umrah.. moga dilindungi Allah dan dipermudahkan segala urusan Macik.. insyaAllah...

lyanahalim said...

Sedih gak baca, semoga mak mek-chu selamat pergi dan kembali dan selamat menunaikan ibadah umrah. Amin.

Softtouch [Hanim] said...

semoga slamat pergi n pulang....semoga sgalanya dipermudahkan n bjalan lncar

♥MAMASYAZA♥ said...

sama cam akak, tiap kali tok umi n tok ayah pegi umrah, menangis berbaldi airmata

♥ Leily | Ummi Alya Husna ♥ said...

semoga nenek labu selamat pergi &
selamat kembali..
InsyaAllah, sumenyer berjalan lancar..
jgnla sedey2 anak bongsu.. heheheh

Bitt (double IS) said...

wahhh comel la mekchu...mcm rupa kawan saya tapi mekchu lagi cun! serius...

QasehnyaRania said...

alhamdulillah :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...