@churalliya

Tuesday, April 16, 2013

Perkembangan adik wawa 5 bulan

Dulu baby wawa.. sekarang adik wawa.. tak lama lagik kakak wawa.. hahhhhh?

Minggu depan wawa dah 6 bulan... cepatttt buat milestone wawa 5 bulan.. cepatttttt...

1. Berat 6.2kg, panjang panjang 59.5cm, ukur lilit kepala 41.5cm..

2. Baru pandai meniarap.. memang lambat.. macam abang dia jugak 5 bulan baru meniarap.. Tapi mekchu suka sebab lambat meniarap maka lambat lah mama dia kena tido atas toto.. tak gitu?


3. Dah pandai buat 'cekur udang gamit'.. dan pantang dengar lagu tu.. mesti dia angkat tangan dia dan genggam lepas, genggam lepas.. eeeee geram sangat tengok jari2 gemok dompot dia tuuu... memang asyik kena gigit aje lah dengan nenek labu :)



4. Masih penggemar susu mama.. siang malam pagi petang nak susu.. stok susu ada lebih kurang 20 packs je lagi.. tak lama lagi start makan.. bila dah makan, tak de la bergantung pada susu cap gantung sangat.. tak yah risau sangat kalau susu tak cukup..

5. Tak banyak ragam budak wawa ni.. dia akan menangis kalau mengantuk atau nak susu aje.. kalau berak pun dia senyap je... mungkin dia tahu abang dia dah cukup meruntun qalbu nak kena bagi perhatian..

6. Rambut dah tumbuh dengan laju.. baru je botakkan dia bulan lepas.. tak sampai sebulan kepala dah nampak hitam.. rambut dah lebat semula... tak lama lagi kita share sepit rambut okeyyyy..


7. Masih suka menyembur.. kalau dia boring, mula lah menyembur.. abuuuuuuu... abuuuuuu... eeeeee gerammm gerammmm...

8. Dah pandai nak bergaduh dengan abang.. abang pulak suka sakat adik.. wawa paling marah bila abang datang rapat2 muka kat dia.. baru nampak bayang abang dia dah jerit.. hahahaha.. kelakoooo tak padan dengan kecik budak sorang ni..

9. Suka main dengan kain.. segala kain yang ada keliling dia capai.. pas tu letak atas muka.. buat-buat lemas dan dia tarik balik kain tu.. pas tu tutup balik muka.. kalau nak tido, bagi lah dia kain napkin.. konpem senang nak tido..


10. Dah pandai cakap ba-ba-bam.. agaknya dia ni pandai cakap abam dulu berbanding mama atau papa.. mana tak nya.. masa dia bersama abang lagi lama dari mama dan papa dia.. lepas pandai sebut abam, sebut mama dan last sekali baru papa.. ikut susunan siapa yang lebih lama ada dengan dia...

Ok cukup sepuluh..


Babai auntie2 semua..  muahhhhh muahhhh dari wawa..

by mekchuN (^_^)

12 comments:

mama_onie said...

Kejap je dah 5 bulan... Miahahahaha.. Mama ni suka buli wawa au!

Nad MamaZN said...

Aunty wawa slalu tanya pasal perkembangan baby wawa.. Mentang2 la baby aunty wawa selang sebulan jek dgn baby wawa... Adeyh, brape byk wawa daaa

yana said...

Cepatnya boleh cakap!!!Adelia x blh lg..tp sudah ada tempat favorite nak sembunyi!

therosputih said...

dah nak masuk 6 bulan dah wawa...seronok tgk baby membesar dengan sihat...alhamdulillah...

syawalsimpsons said...

ok fine buat menantu jemah gitoo last pic..lepas ni pandai sebut ibu pulok..bu..bu..bu..erk..tetibe..akkakaka

*azni* said...

ololo,comelnye wawa...

Mimy Hamid said...

wawa kenapa comel sangat..anak korea persis...anak anak ko comel eh sue...mahal tang pipi gebu mata sepet....geram tul

amirah said...

alalal..comeinya wawa. geram auntie nengok jejari dia tu....aumm

CaDLyNN said...

kiutnye wawa!!!!!
rase nk gigit2..ehehehe

Nini D.. said...

alololo...comell anak dara sorang ni..

* silap2 dia pandai sebut nama nenek labu dulu..hiks..

watyz said...

comel.. mcm anak org korea.. :)

QasehnyaRania said...

comelnya adik wawa ye :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...