@churalliya

Thursday, May 23, 2013

Kereta baru kami

Ehemmmmmmmmmmmm... ok tak cukup panjang.. sekali lagik! EheeemmmmmMmmmMmmmmmmmMmmmmmM....

Mekchu tau korang memang suka kan entry menunjuk-nunjuk macam ni.. mesti ramai yang tak sabar nak tunggu kemunculan kereta baru yang dah 4-5 tahun cakap tapi tak muncul-muncul tu..

Hahahaha.... propa sangat!!

Ni nak menunjuk kereta baru la ni... Ninnnnnnnnnnn dia..


Ya, betul lah.. itu lah kereta baru mekchu.. Kenari dah lama terbang ke kuala pilah.. nenek jah yang guna sekarang..

Tapi bukan mekchu yang bawak keta ni.. papajib yang bawak.. pengarah bawak turbo pegi keje.. apa ada hal dia tu...

Kalo nak tau, banyak sungguh jasa kancil tu pada kami.. terutama zaman belajar kat UUM dulu.. Zaman belajar dulu siapa ada kancil dah heibat sangat dah tu.. dengan kancil ni lah papajib berjaya tekel mekchu.. hahaha pilihan hati memang lelaki yang ada aset je masa tu.. hahahaha dasar sangat!!.. dengan kereta ni jugak mekchu belajar bawak keta.. dan sang kancil ni lah yang mengangkut barang2 bila abis belajar dulu..

Tapi bila naik balik sekarang terasa macam hohoiiiii sempit okehhhh... sana sikit boleh tak? dulu segala-galanya selesa belaka..

Nak tengok gambar kenangan kami bersama kancil ni tak? kikiki.. bukan selalu mekchu tepek gambar kami zaman kurus dulu.. ok, papajib yg kurus.. mekchu menten..
 
 kat depan istana lama.. otw nak balik UUM lepas cuti semester.. ni masa sem 3 dah kot.. tahun 2000 kalo tak salah..

ni pulak deting kat penang naik kancil.. hahaha..

hahahaha (gelak dulu).. ni deting kat bukit tinggi naik kancil.. kemain heibat sang kancil itu.. bukan kami berdua masa ni.. tapi 5 orang!! masa ni kancil siap memotong kereta waja masa naik bukit :)

Setelah 10-15 tahun berlalu, kini sang kancil putih tu telah 'dilahirkan' semula..

reborn of lil bro.. 

ni first time naik turbo pegi keje.. pussss pussss bunyi nyaaa... 

Kelakar tau.. mekchu mula2 naik keta ni duduk belakang.. biasa lah ada boss kecik nak dok depan.. mekchu tak paham dari mana bunyik pussss pusss angin turbo tu keluar.. puas tuduh bunyi tu keluar dari mulut papajib.. memang ingat dia yang buatkan bunyi tu guna mulut.. hahahaha..

Sekali bila dah duduk sebelah baru lah percaya bunyi pusss tu memang datang dari pedal minyak.. hahahaha.. bila lepas kan minyak baru keluar bunyik misteri itu..

kasih sayang perlu dibahagi sama rata.. 2-2 pun kena basuh.. 

Baru dapat sekali je bawak keta ni.. itu pun bawak dalam 2 km aje.. takut nak bawak kalo sorang2.. takut ada mat rempit hon tinnn tinnn tinnnn ajak racing... hahahaha..

Nak bawak pergi keje risau pulak bunyik dia bakal mengganggu ketenangan dan kesunyian parking basement tu.. ishh macam2 lak dipikirkan pompuan ni.. sebenarnya risau kalau rosak di tengah jalan..

tak pasti lil bro ni merajuk ke apa.. nak manja2 ngan papajib letew...

abam mi bagi tau tayar dah lembik sambil tunjuk cara nak tengok angin dalam tayar...

Ya, begitu lah entry mengenai kereta baru kami.. Orang lain makin lama makin BESAR dan menjalar-jalar keretanya.. Yang kami pulak makin lama makin mengecik keretanya.... Korang tak de kannnn...

Kami seadanya.

by mekchuN (^_^)

17 comments:

QasehnyaRania said...

oh si kancil :)

kancil lama ni kan..yg lampu petak tu :)

syawalsimpsons said...

ok fine gelak guling2 dolu..kakakak...terbaik la papajib...kurus melidi je kan...mekchu gak manten kan..puuiii...ok la tu banyak berjasa sang kancil ni

Alycia said...

oh ingat kat kancil ku.. kancil aku pun dah selamat dah jual kt org.. skrg pakai mr S ..

mama_onie said...

Kami pun ada kancil ohkeh tapi dah selamat jual jugak... maklumlah mana muat kami nak naik kancil mekchu lainlah sebab menten.....
***Hohoiiiii aku gelak guling2 tengok papajib pada gambar pertama tahun 2000!!!

Nad MamaZN said...

Ahahahahahaahahahahahahahahahahah!!!!
Mcm nak penah perut ni tau x mekchu!!!!
Ahaahhaahahhaa!!!!
Try la masuk raja lawak :)

Anonymous said...

Biar kecik mekchu tp penuh dgn kenangan..tu yg buat hati rasa besarrrr :-)

MizzTina said...

nmpk kncil ni teringat kncil inchik somi yg dh selamat dijual ke kwn beliau.. sedey.. sobs..sebijik mcm ni la..

yana said...

Boleh geng ngan kancil 'abang ' yana lah..berjasa lagi..tp skrg mak acong yg guna..cuma kengkadang..org pun guna gak..org ckp dkt anak2..nanti siapa2 smbg belajar nanti..blh lah nak bwk kereta ni..

amirah said...

hahaha...papajib kurusnyaaa. mcm tak caya tersalah orang je. kitorng pun ada kancil tapi dah selamat jual dah. kalau naik kancil tu memang berhimpit2..maklumlaaa badan memasing sehattt walafiatt

Emy Omar said...

Kereta lama banyak jasanya dan penuh dengan sentimental value kan hihihi

MaMa CyDa said...

Aisehh mekchu... kami pun ada kancil jugak. Masih setia berkhidmat ngan kami... dh hampir sepuluh thn setia. Dan sblm bertukar kaler, dia seti terdampar kat basemen suk tuk tempoh hampir 3bln huehuehue

Emmy said...

sama arr kita mekchu. memang masa belajar kat u dulu ada kenangan antara daku, dia dan kancil =D

.::WaNiE::. said...

hahaha nostalgia sungguh gambar2 lama

ilass said...

ohoiii..mekchu deting ngn 'farid kamil' tu!!! ahahaha

Mama Vogue said...

Oh kancil! Yg sempit2 tu la best..hahaha
Duk dalam kancil pun bole laga2 bahu kan..
Incik Joni pun sayang sangat ngan kancil dia tu ;-)

therosputih said...

kat rumah kita pun ada sekor kancil nih, dari tahun 1998 lagi...maintain lagi...just tukar kaler je ari tu...

syipah said...

Mcsue aku ingat lg semua pix zaman muda2 dulu tu spashly pix kat dpn istana ngn bukit tinggi tu! Time zaman bercinta bagai nak rak nih kan? Good to see uollls masih lagi lovey dovey mcm dulu2!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...