@churalliya

Thursday, June 5, 2014

Najwa Syahira 1 tahun setengah

Tak nak spesifik setengah tu berapa bulan... sebab dah lama tak update milestone wawa.. So ini kira sekali harung la ni...

Mula-mula meh tengok gambar budak kecibung yang terkini..

kak nam sangat kan... hahahaha dia tak nak bukak rantai tu masa kat kedai... berguling-guling bila bukak kan.. cisssss kecik2 dah pandai paw mama... 

1. Semakin banyak akal.. semakin lasak... semakin banyak karenah.. semakin kuat merajuk.. semakin kuat bergaduh.. semakin macam-macam.. semakin sayang...

2. Berat yang terkini masa appoinment cucuk 18 bulan hari tu 9.2 kilo aje.. itu pun timbang sekali dengan botol susu... hahahaha

suka bebenor dia dok kat rak tu.. bosan sgt la tu tunggu doktor sampai...

timbang sekali dengan pampers, kasut semua.. botol susu pun ada.. tu yg dpt 9.2 kilo tu.. hahahaha

masuk je kereta terus tewas....

2. Kalau makan suka suap sendiri.. tak nak kita suapkan.. Paham je la kalo suap sendiri banyak jatuh bawah dari masuk mulut... kalau nak makan, dia akan amek sendiri mangkuk kat dalam almari.. paham la tu dia nak makan... lepas tu kalau lambat sikiiittttttt aje, terus merajuk tak nak makan.. haaaaa, mengadap la nak kena pujuk budak kecik ni... biar kan aje nasi kat situ.. lama2 nanti dia datang amek dan makan sendiri...

kalo kat luar memang senang hati kasi dia suap sendiri.. tp kalo kat rumah memang gosok dada aje la mama ngko ni... 

paling suka nasi goreng budak ni.. 

3. Pandai posing dah budak kecik ni... kalau suruh dia senyum, insyaAllah dia akan bagi komitmen.. lepas je snap dan tepuk tangan nanti dia datang la lari2 kat kita nak tengok gambar.. saboo aje laaa...




4. Sungguh pun kecik molek, tapi suara besauuuuuu... nak nak kalau dia menangis dan menjerit.. memang sakit gegendang telinga.. 


5. Dah pandai cakap sikit2... paling suka kalau dengar dia setuju dengan apa yang kita buat/cakap.. Contohnya macam sama-sama tengah carik punting ni... "manaaaaa punting ia... mana punting iaaaa...." Lepas tu bila jumpa terus dia cakap "aaaaaaAAAaaaaaaaaa" kemain besar suara anak dara... 


Apa-apa aje yang dia setuju dia akan cakap "aaaaaaAAAaaaaaaaaa"..

Wawa nak susu ke? ~ "aaaaaaAAAaaaaaaaaa" 
Wawa, jom kita mandi jom.... "aaaaaaAAAaaaaaaaaa" 
Abang, tolong amek pampers adik... ""aaaaaaAAAaaaaaaaaa" 

Semua pun dia "aaaaaaAAAaaaaaaaaa" 

6. Kuat minum susu... Sangat kuat.. 1 tin 900gm susu karihome tu untuk stok seminggu.. sebulan 4 tin.. Satu tin dekat seratus.. Maka, sebulan sila sediakan ampat ratus ringgit untuk susu budak kecibung ni... 

kain tak boleh tinggal...

7. Nak buat susu sama-sama... Kalau malam, dekat 2-3 kali kena bangun buat susu... Bila bangun ke dapur kena bawak wawa sekali... Kalau tiba2 kita masuk bilik bawak susu kan, mesti dia campak botol tu.. Merajuk sebab tak bawak dia buat susu sama2... Kena la masuk dapur bawak sekali budak kecik ni, lepas tu buat2 la bukak balik botol, tuang air, tuang susu semula... Baru lah dia nak minum... Haaaa pelik betul budak sorang ni... Kan ke elok tunggu aje kat dalam bilik tu.. Bangun pun bukan boleh bukak mata pun... hahahaha... 

tak sabar nak tunggu besar, nak susu maka pegi lah buat sendiri

8. Dulu fanatik lagu cupcake.. Sekarang kalau dengar lagu tu dia baling tab.. Menyampah sangat dah kot.. hahahaha.. Minat hi-5 pulak dah.. kalau dengar lagu tu, mula la kembang je jari nak hi-5... 

hi-5 sampai ternaik kaki... 

9. Kawan gaduh adalah abam mi... abam mi kadang baik melayan adik.. kadang pemalas nak layan... 

"abang, pegi la main dengan adik tu.. kesian dia ajak abang main sama-sama"
"kenapa mi kena main dengan budak umur 1 tahun?"

Amboi ngko abang... macam dah dewasa sangat.... 


Bila mood tengah baik, didokong lah adik tu ke hulu ke hilir... 

Paling best dengar bila abang panggil adik macam ni... 
"bung... bung... jom main dengan abang..."

Bung dipanggil adik dia... kahkahkah... kadang mekchu pun terikut... "bung, bung jom tido..."

abang mi dan kecibung bung bung...

10. Moncong? hahahaha pandai buat moncong paling win...

ini moncong menyedut cendol...

ini pulak moncong bila nampak camera... 

dan ini moncong mintak kena gigit.... dah banyak kali pun gigit moncong dia tu... gerammmmmmm

Cukup 10 cerita untuk kecibung wawa kali ni... Alhamdulillah semakin membesar.. Selalu berharap supaya jangan la cepat sangat besar... Nanti mama rindukan wawa masa-masa kecik macam ni... 



by mekchuN (^_^)

7 comments:

amirah said...

gerammmm jugak nengok anak dara ni..

mia izzati said...

siyess comel gambar buat moncong tuuu hehe comey sangat...

Effanina Mokhtar said...

wawa ni.. dah besar mesti suke melawa mcm mak nya.. raya thun ni, bole la pakai kan kebaya / peplum.. dgn hand bag utk collect duit raya.. cun sgt.
dpt jumpa wawa.. untie gomol muncung yg sedepa tu...

My Aisy said...

muka muncung tu sebijik mek cu...hahaha...sejibik sangat...

Nad MamaZN said...

muncung yg mahal tu.. ;)

Mimy Hamid said...

comel sgt awek korea...oh bakal menantu...coppppppppppppppppppppppppppp

Emy Omar said...

Geramnya tengok budak kecik ni..makin besar makin banyak akal makin comel ye.Nanti dah besar paw mama gelang emas lak tau wawa,x pun pandora untuk raya hahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...