@churalliya

Tuesday, July 22, 2014

Potong kek dozer Abang Mi

Dah 2 tahun sambut bithday bulan puasa... masa ni lah comel kalau nak potong kek kat sekolah kan.. dah darjah nam sok tak comel dah nak tiup lilin kat sekolah... ke makin comel ehhh? tak pe lah abang, kalau bukan bulan puasa pun abang belum tentu berani nak tiup lilin dengan cikgu dan kawan2 tanpa mama & papa kannnnn......

Tahun ni order senyap2 kek dozer dengan saudari pengerusi majlis @amyduffy :) kek 100% foundant semua mahal, jadi kita amek kek yang ada toys aje.. semua di bawah kawalan bajet... yang penting ada dozer...

Kebetulan ada jemputan berbuka puasa dengan opismate papajib di Hotel Royal, Seremban.

Balik keje - amek abang mi - balik rumah nenek labu - siapkan budak - siapkan diri - drive semula ke seremban adalah bukan kerja mudah ya.. Seorang mama memang semulajadi taff... Harap maklum.

 sampai2 je hotel terus mamarazi amek gambar abang & wawa.. tak nak jadi macam iftar sebelum tak de gambar langsung.. otomatik mood nak membebel terbantut... 

Jumpa papajib kat otel terus.. dia kan kat Tampin sekarang. So no more nak ngada2 duduk sebelah jadi mem.. ngko penat di rumah dan ngko juga lah yang penat di jalan raya..

 siapa tanya soklan "mekchu mengandung keerrr?" memang kite unfriend terus.. hahaha.. 

Lepas berbuka, lepas semua dah duduk tersandar baru lah keluarkan kek dozer abam mi.. kemain terkejut dia.. Ehhhh, macam biasa ye, gambar berbuka memang tak de tau.. Gambar sambut birthday abang mi aje ni..

kek dozer yang cantik dan sedap... pinjam gambar dari @amydufy.. sebab nak amek gambar kek kat sana memang tak mengizinkan... 

 risau sejak pandai guna lighter ni... semua nak dieksperimen nyaa... 

nampak sangat mama ngan papa yang teruja lebih ni... 

 ehhh abang mi senyum laaa... 

ramai yang dah beransur masa ni.. tinggal kami 2 meja aje... 

 abang mi yang semakin besar semakin nakal.. berapa erk umur anak yang boleh nampak kenakalan tu berkurangan?

 walau pun nakal sampai tahap mampu urut dada aje, mama tetap enjoy membesarkan abang mi... sebab abang mi anak sulung mama... so nanti tak tahu pulak macam mana perangai wawa kan... selagi mama diberi kesihatan yang baik, masa yang cukup selagi itu lah mama akan curahkan kasih sayang sepenuhnya pada abang... Jadi anak yang baik ye sayang... InsyaAllah... 

ju dah nak balik... thanks ju tolong amek kan gambar... dah sama kurus lah kita sekarang... 

 nenek labu pun ada sekali malam tu.. 

ciuman kasih dari seorang nenek.. dari hari pertama nenek jaga abang tau... 

Mama sentiasa doakan yang terbaik untuk anak mama... Sekarang mungkin abang tak tahu nilai keberanian, kemanusiaan, kehormatan, keadilan, kekeluargaan lagi... Tapi suatu hari nanti mesti abang akan tahu dan fahami dan lakukan lah yang terbaik ok...

Wahhhhh nasihat macam anak tu dah amek peksa SPM..

Selamat Hari Lahir ke-6 sayang... Fokus abang... FOKUS! hahahaha...


by mekchuN (^_^)

4 comments:

Azura Aziz said...

aha comey nak kek dozer.. adam taun depan tak taula request nak kek apa..

Nurzakiah Hanum said...

cantik :)

DYatie said...

Comel sangat kek tu.
Semoga menjadi anak yang soleh dear.

Salam kenal. Salam Ramadhan. Salam Syawal. :)

QasehnyaRania said...

selamat ulangtahun abg mi..
cntik kek nya :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...