@churalliya

Wednesday, July 23, 2014

Seprise dari nenek labu

IG : @churalliya

Nenek labu bg tau dia ada buat seprise.. Siap suruh masuk bilik dulu, tggu dia panggil katanya. Masuk2 je dapur nampak kuih raya ni dah siap bersusun.

Aduhaiiiii.... bila masa la emak menggentel kuih raya semua ni. Nak gentel wawa lagi... Dia kata sehari buat 1 jenis. Lps tu sorok kat dlm almari bilik blkang.. padanlah x tinggalkan kesan.. Semua kuih tradisional. Kuih bijan, gunting, sampan, dahlia dan paling feberet sejak kecik kuih arab.. Itu mmg tak kan hidang utk tetamu. Susah nak jumpa kuih arab yg asli mcm tu.. Dah 3 thn tak buat kuih raya katanya. Tu yg tahun dia dia buat sorok2 takut anak2 bising.. Adik doakan mak diberikan kesihatan yang baik.. Adik sayang mak... #preparationraya 



by mekchuN (^_^)

7 comments:

Nurzakiah Hanum said...

bestnya rezeki2

amirah said...

waaa....bestnya mak mekchu buat kuih raya...aduhaiii...raya paling sedih tahun ni...

Azura Aziz said...

rajinnya nenek labu... nnt nk dtg rumah raya nnt nk rasa hehe..

julia abu anuar said...

bestkan bila mak kita buat kuih tradisional? mesti terharukan? kadang2 tu kita taknak susahkan dia buat kuih bagai tp mungkin keinginan dia nak sambut lebaran. go..go... nenek labu

QasehnyaRania said...

wah menjadi ye surprise nenk labu kat mekchu..

kayyana said...

rajinnye... siap sorok lg tuh.. bijak nenek labu tau..heheheeh

kayyana said...

kak, klu buat open house jangan lupe jemput kite taw taw taw.. hehehehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...