@churalliya

Tuesday, August 31, 2010

1 Malaysia Menjana Transformasi

Adakah kita juga sudah merdeka? yang nyata, merdeka dari penjajah je.. fikiran, jiwa belum merdeka lagi..

Merdeka untuk apa??

Merdeka untuk mengejar impian. Bebas untuk menjalani hidup mengikut adat resam sendiri. Bebas untuk memilih jalan hidup sendiri. Bebas untuk mengekspresi keunikan diri. Bebas untuk mencipta sesuatu biar baik atau buruk. Malangnya, bebas juga untuk membuat perkara yang tidak berfaedah, perkara yang memudaratkan.

Tepuk dada, tanya selera.. selera?? ermmm mekchu nak makan kambing golek la hari nih.. hahaha.. hantu punya budak!!!

salam kemerdekaan dari kami.. gini lah kalo hari merdeka dalam bulan puasa.. hahaha.. melepet btol org sebelah tu


smpai skang dia pnggil bendera tu 'merdeka'.. ni gmbr thn lepas.. harap2 zaman najmi besar nnti sejarah kemerdekaan itu tak lupa untuk di ceritakan pada budak2 seusianya..


tema hari kemerdekaan 2010 - 1 Malaysia Menjana Transformasi..
cute kan gmbr nih..


Selamat hari merdeka untuk korang yg mekchu sayang...

entah apa la plan korang hari ni ye... mesti panjang langkah memasing tu kan.. nak gi shopp pingg raya la tuh...

9 comments:

Nik said...

shopping?
owh tidakkkk...
aku masih di rumah ngadap matematik.
aku masih blom merdeka..
huhuhu

mekchu said...

ngadap matematik tu maknanya tgh wat kira-kira nak shopping la tu.. hihihi..

cha said...

salam kemerdekaan mekchu...

~~@lyci@~~ said...

salam merdeka mekchu.. wah, najmi kecik2 pun dah ada smgt patriotik.. good2..

huhu, mmg xsngka jumpe mekchu smlm.. tq mekchu ;)

mekchu said...

cha : merdeka!!!

alycia : melentur buluh biarlah dari rebung nya.. cheewahhh...

Nik said...

bukan la Sue,
tgh dok buat latihan & assignment ni.
seminggu lopeh rayo den ado mid-term exam

NeenaAnuar said...

salam kemerdekaan mekchu! wahh semangat najmi ngan bendera malaysia tuu...

mekchu jom joint contest at my blog.. esok last day tau.. :D

mummysyafie said...

salam kemerdekaan..comel je najmi bawak bendera camtuh

CuTeMiUt78 said...

aaahhaakksss.. najmi panggil bendera tu merdeka.. sweet je.. klu mirul plak dia panggil bendera tu.. mendera..aahhakkss bunyi cam mendera la plak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...