@churalliya

Sunday, November 28, 2010

Ke arah pejabat 5 bintang

Sejak balik dari opis petang tadi, tak habis geleng kepala.. kejap2 menggeleng.. kejap2 menggelang.. gelengan ini adalah disebabkan tak dpt membayangkan apa akan jadi pada kami di pejabat selama 2 minggu akan datang..

masa belajar dulu pernah dgr tak pasal kaum nomad? kaum yg mengembala kambing yg berpindah randah dari satu tmpt ke satu tmpt yg lain utk mencari padang ragut yg lebih subur.. tapi kes kitowang ni mungkin berpindah randah utk mencari port internet yg paling dekat.. kah kah kah..

ruang kerja mekchu yg dah mcm kena tnggal 8 bulan.. sib baik sempat kemas pc ngam2 sblum dorang angkut meja..


opis kitowang mmg tahap padat sgt dah.. ruang pejabat yg kecik & staff yg makin ramai.. satu bilik duduk berdua dan bilik yg besar skit duduk smpai 6 org.. pendek kata, nak lalu ke toilet pun kena satu hala.. salah sorang kena berhenti beri laluan, kalo tak pastu pergeselan akan berlaku.. hahaha..

dlm keadaan begitu, pejabat yg berkonsepkan bilik dah tak sesuai.. utk menjimatkan ruang, eric leong sendiri telah mencadangkan supaya pecah kan bilik dan buat partition je.. 44 dan ke atas je yg kekalkan bilik.. kami SYMP ni duduk partition sudah..

ruang antara bilik mekchu & jemah yg dah pecah (yg tanda merah tu)

ke arah itu, satu evolusi akan berlaku dan telah bermula Jumaat lepas.. drastik sungguh.. tgk dlm gmbr pun tak paham skang kat belah mana..

tukar tiles, buat partition dan tukar carpet.. dulu dah repair siling kan.. sekarang masa utk renovate ruang kerja pulak..

sedih tgk network cable bergantungan tak bertali mcm tu.. itu lah punca kegembiraan bekerja.. hehehe..


mcm kedai yg dah tutup kat summit USJ pun ada.. yg polkadot tu sbnarnya habuk.. ingatkan lens yg kotor.. smpaikan habuk dlm gambar pun kelihatan jelas.. bayang kan cemana ketebalan habuk yg terpaksa kami hadapi..


last minute packing tadi.. siap tulis jgn curik hehehe...


tak tahan ngan habuk, soh bro.john bawak najmi keluar dulu..

tak pe, bersusah-susah dahulu.. lepas ni, opis kitowang lah yg paling cantik.. kalah opis kat putrajaya tu.. cantik ke opis putrajaya? teeetttt...

sape yg baik hati nak kongsi meja dan kerusi sepanjang 2 mnggu ni angkat tangan....

5 comments:

Chekpid said...

waduh...hari ahad kerjaan ya...
2 minggu ni bertapa kt mana...dasat giler renovation tuh

Ya ALya said...

tentu glamer office ni....seglamer puan blog ni sendiri.....

~~@lyci@~~ said...

mehlah dtg opis alycia kat sini hehe.. oh, lamanya tak ke uptm..

Softtouch [Hanim] said...

syoklah mekchu tak yah buat keje...mesti cntik opis ni nnti..nnti snap ye lepas dah siap...

Iena said...

hahahhaa... klakar note cop tempat tu,,, kalo time kecik2 dulu, tulis alip lam lam ha, sape curik dosa... heheee

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...