@churalliya

Friday, July 8, 2011

Sambungan Mi-cah tu Boboi Boy

Kalau boboi, kenapa panggil dia 'mi-cah'?

Nama mi-cah adalah Najmi Syahputra.. siap ada putra sempena omak apak ehh kerja putrajaya masa mengandung.. hahaha.. layan kan... (orang lain keje putrajaya jugak.. tapi tak de la sampai nak letak nama anak sempena tempat kerja.. kan..)

Masa kecik-kecik mmg panggil dia najmi.. sebenarnya mmg impian nak panggil dia deqmi.. tapi mcm susah pulak kalo nak panggil cepat2.. last2 dengar 'mi' aje..

Bila dah petah bercakap, kita ajar dia sebut nama Najmi Syahputra, dia sebut mi-cah aje.. amek penghujung perkataan pertama dan awalan perkataan kedua.. macam ni najMI SYAHputra.. haaa gituuu...

Ajar suruh panggil najmi, dia tetap dengan mi-cah.. mmg dia yg bahasakan nama dia macam tu.. jadi mekchu tukar lah daripada MI-SYAH kepada MI-CAH.. bahaya pulak kalo panggil MI-SYAH tu kan.. takut dah besar menyanyi sambil kaki sepak-sepak angin.. hahahaha..


Kadang-kadang tengah main order2 kat kedai..
"encik.. encik nak makan apa encik"
"ni bukan encik.. ni mi-cah laaa.."

Kadang-kadang tengah main doktor2..
"ya, adik ni sakit apa?"
"bukan adik.. ni mi-cah laaa..."

Kadang-kadang tengah borak2..
"baik boss, saya akan buatkan susu boss"
"bukan la.. ni mi-cah laaa..."

See.. kita panggil dia boss pun dia tak nak.. tetap dengan mi-cah.. so, how?

Sebenarnya nama mama-chu dan papa-jit itu pun mi-cah yang bagi..

11 comments:

puan nina said...

pandainyee micah =)

sha a.s said...

comel ok!










comel gile!

syawalsimpsons said...

mi-cah mmg humble...nak gak nama mi-cah dier..hehheheh

mummy_ayu said...

pandainya dia..tomei je pose senget kepala tu.

ratusiput said...

sweet kan hero korea sorang ni :)

Nini D.. said...

mi-cah..i like

eyndayusoff said...

mi cah sangat kreatif ... bukan senang nak dapat gelaran glemer dari mulut anak hehe... :-)

mummysyafie said...

mi cah pun mi cah la..comel n manja je nama

Just Call Me Bitt said...

oooowwhhhh gituw yer mi-cahh... akekekkekee mi-cahh nama panjang mi-cahh sedap tauu...hehehe tak pe esok mi-cah mesti dapat tahu mana nama tu datang...sebab mama dah bgtahu dah kat sini...hehehhee

MAPPIAU said...

mane nak dapat mi-cah yang tatap menten senget pale time bergambo ye dok? hihihi

Mimy Hamid said...

micah tetap pose teleng trademark...terbaek si tembam comel ni

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...