@churalliya

Monday, October 10, 2011

Konvo kak Eliz

Bila dapat bunga, terus lupa daratan nak update blog.. heh!!

Musim konvo kan.. Jumaat lepas konvo kak eliz (akak ipar a.k.a akak papa-jit) di UM.. sejak grade 2001, memang tak pernah pegi mana-mana majlis konvo sape-sape..

tak suka bunga.. tapi kalau nampak bunga otomatik jatuh chenta.. 

tengok muka pun dah tau bukan main teruja lagi..

kakak nabila dan najmi yang sekejap kawan, sekejap gaduh..

pertama kali sebenarnya sampai UM.. selalu sampai depan pintu pagar aje..

untuk auntie-auntie yang merindui aksi senget mi-cah.. tatt tadaaaa...

dan kami yang dah agak kebasahan tunggu kat luar.. 

Panas tau sebenarnya.. tapi jerebu kot.. tak nampak cahaya terang, tapi masih berbahang.. gosh, kat seremban tak de pun panas macam nih.. pencemarannnnnn....

Lepas tu mi-cah start dah buat perangai... lapar mungkin. papa-jit gi carik makanan (ke buat makanan ntah) lama gile.. mi-cah nangis nak gi tengok air terjun kat tepi jalan tu ha.. dengan keta banyak, dia nak main air la pulak... adoiiii, bunga tu berat kemain pulak tu.. dan mula lah tik tik tik peluh mengejar dan memujuk anak.. tapi bunga tu tetap menten di tangan.. apa2 hal, selamatkan bunga tu dulu... mi-cah kendian.. ehhh?

Jadi korang sila bayangkan sebelah kiri adalah sejambak bunga yang besar dan sebelah kanan adalah anak yang tembam.. dan yang ditengah-tengah seorang feremfuan yang kurusssss je.... orang yang lalu lalang semua hanya mampu geleng-geleng kepala. kasihan..

Lepak kedai minum, pekena ABC.. fuhh legaaaa.. tak lama lepas tu kak eliz, atok jah & nenek jah keluar dewan.. maka haruslah bergambarrr...

Tak pasti macam mana kami terror menerobos masuk ke dalam dewan tat kala orang lain berpanasan di luar.. hahahaha berkat bengkok mendokong bunga dan anak..

kan ke tak sama tu.. apsal ramai yang konpius antara kami..

tak cukup korum.. deqna kat rumah jaga anak.. 

Opss lupa.. kak eliz dapat Ijazah Sarjana Muda Seni Persembahan (Drama). Lepas ni mebbe sambung master kat sana.. elok la tu kan kalau ada semangat nak sambung belajar.. sekarang pun kak eliz dah jadi tutor kat ASWARA & UM.. Lepas ni up jadi lecturer pulak lerrr....

Nak amek gambar studio.. tapi ramai gile orang beratur.. sudahnya kami ke kedai gambar kat Bangsar.. selesai.. sambil tu terimbau kisah zaman kitorang bercinta dedolu.. banyak sungguh perubahan kat Bangsar ni..

berbeza dengan 10 tahun dulu.. sekarang dah berjaya bawak henbeg bini dan pegang belon anak.. hahaha..

jangan salah sangka.. teringin kekdahnya.. zaman grade dulu tak dapat amek gambar studio..

tahniah kak eliz.. 

Petang tu tiba-tiba terlelap depan tv.. tiba-tiba terjaga dari tido dan nampak najib tengah present bajet 2012 kat dalam tv.. tiba-tiba toleh kat sebelah nampak najib jugak.. hahahaha...

Alhamdulillah, rezeki ye dak?

9 comments:

PUANSTOBERI said...

Ye. Alhamdulilah.
Rezeki.
Hihi.

Alamak.. ai pun dulu grad tak dpt amik gmbr studio tu.
Kena smbg study gak la ni supaya ada gmbau kat kedai gambau camtu. Hihi :D

Nini D.. said...

adeii...
xbleh blah ayat mekchu tang bila toleh nampak najib kat sebelah..sakit perut ketawa!

e.l.i.z.@ said...

nampak gaya mekchu kena dtg konvo eli plak ye :P

si tuan putri kiUt said...

ishkkk kalo tahuuu mekchu dtg UM... saya bleh jek kasi masuk dlm tgk istiadat tu....tp budak kecit tu takleh laa masuk huhu.... kalo thn2 depan mau dtg konvo um lagi...habaqq awal2 yerrr.... hehehe...

Ya ALya said...

terubat rindu,bila tgk aksi senget kepala mi chah tu......

syawalsimpsons said...

ala comey mi cah lama tak baca citer mi cah ni...

mamaNoriz said...

cam ank dara la mekchu!

sana sini sibuk dgn angry bird ek...hihi

mekasih komen di blog sya :)
sudi folo tak?

Pepel BoNda AmaNi said...

kami golongan pertengahan nie jugak yang non hado..huhuhu sadis..sadis..

Mimy Hamid said...

mekchu ku perhati baju kamu je ni.,..apakah?? cantek..hihi ini citer konvo daaaa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...