@churalliya

Sunday, November 6, 2011

Kali ni lebih berhati-hati

Papa-jit membebel kereta kotor.. konon dah tahap boleh main tulis-tulis kat badan keta dia.. apa lah sangat kekotoran yang melekat itu.. pada mekchu kereta dia masih indah dipandangan berbanding kereta mekchu yang relek2 aje 3 bulan tak cuci..

Petang sebelum raya aidiladha nak gi hantar cuci.. masa ni mekchu tak teringat apa-apa langsung sehingga lah di kejutkan dengan ayat dari mi-cah.

"Hati-hati papa.. nanti hilang lagi kereta tuuuuu" ~dia becakap memang mcm orang tua.

Dan terus teringat kejadian kehilangan kereta di malam raya hari tu.. sangat scary. dahsyat betul memori budak-budak ni kan...


Kali ini kami lebih berhati-hati dan berwaspada.. memantau dgn penuh perasaan dari tingkat 1 bangunan KFC, kuala pilah.. (tak kuasa pulak nak tunggu kat bawah tu.. layan potato wedges lagi sodap)

dorang pakai baju orang utan.. eh, mekchu pun sama jugak. kaler merah, saiz S.. haha perlu ke bg tahu saiz nih?? kata baru balik sarawak kannn..

Tapi papa-jit 5 minit je kat dalam kfc tu.. risau betul dia nak pisah lama-lama dengan kereta dia.. sebab itu pentingnya pengalaman dalam diri kita ni. pengalaman dan pengorbanan lebih mendewasakan.. motip tetiba pengorbanan ni?

Sebab nak carik link nak sampaikan ucapan :)

Selamat menyambut Hari Raya Qurban kepada semua.. insyaAllah, tahun ni kami akan menunaikan ibadah qurban.. dan selamat bercuti juga buat semua...

10 comments:

Zura said...

sy pnah mimpi kete hilang pun dh rase sedih..

mamyharraz said...

ngeri kalau di ingat balik kejadian tu kan mekchu.

takpalah lepas ni mesti super duper hati2 :)

kiut baju dua banak tu pakai..jeles okey sbb saiz baju mekchu *s* :")

therosputih said...

selamat ari raya korban khas buat mekchu dan keluarga...

♥Leily|Ummi Alya Husna♥ said...

salam aidiladha mek chu n co. ...
mmg budak2 kuat tul ingatan,
mengingatkan kite yg mudah lupa.. =)

puan nina said...

cantik baju =D

ngee..slmt hari raya =D

Mimy Hamid said...

iktibar dr pengalaman ni..hehehe serikkkk mekchu kes hilang raya hari tu..hehe

Pepel BoNda AmaNi said...

memori budak2 nie lagi bagus dari kita kan sebenarnya...

SURIA AMANDA said...

lamo x lepak kek situ la..pokan pilah pun dah jarang jenguk...

shaza said...

walau tak mandi pun tetap cun.. (ikhlas tau..)

shaza said...

hehe.. komen kat salah tempat la..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...