@churalliya

Tuesday, December 20, 2011

Tidak menggatal lagi

Perasaaan gatal-gatal yang meyerang muka hari tu dah hilang.. Daripada komen kawan2 semua, petang tu jugak mekchu pegi redah hujan carik buah kelapa muda.. kedai yang ke-5 baru jumpa.. Lepas tu rasa tak puas hati.. Malam tu jugak terus pegi klinik sebab tak tahan 'mengenyam' punya pasal.. Papa-jit outstation (lagi?) masa tu.. Tak kuasa nak tunggu dia..

 sebelum.. menggerutu.. scary pulak bila bayangkan.. 

hari ini.. lega sangat bila dah kembali cantik.. hahahahaha #pitammmm.. baru kena uji sekejap dah menggelabah.. 

Pegi klinik biasa aje.. Doktor kata kulit mekchu elergik.. sebab kalau campak mesti demam dan mesti ada bintik-bintik kat badan jugak.. Tanya ada pakai apa2 kosmetik baru ke? hahaha dah agak soalan tu akan ditanya dan awal2 lagi memang dah sediakan jawapan..

Tak kan lah baru ada niat dalam hati nak tukar bedak MAC dah tumbuh ruam kot? kah kah kah..

krim sapu yang banyak membantu.. ada jugak ubat tahan gatal (malam lain, siang lain) dengan antibiotik.. 

Lagi satu doktor kata kulit mekchu kering.. memang perasan lah waktu tu ada bahagian yang menggelupas terutamanya kat bawah hidung.. bila senyum rasa tegang kat muka.. tapi apa kaitan kulit kering dengan ruam?

Terima kasih tuan doktor kerana telah membuatkan tidur malam ku kembali lena :)

13 comments:

etiey.com said...

hehheheheh ingtkan gatal ape

♥ Leily | Ummi Alya Husna ♥ said...

maunyer nko tak lena tido kalo kulit menggerutu..
hahahha, aset tu!!!

alhamdulillah, kembali anjal sudah!!!!

KhaiZa said...

alhamdulillah... dah kembali cantik berseri

CaDLyNN said...

wow..kembali cantik gebu gitu..haha

Mimy Hamid said...

kan betul tekaan aku ...alergic kosmetik ni...buat masa ni takleh pakai bedak kan.rasa nya....kiranya bukan hormon mengatal sama la....tetttttttttttt

amirah said...

dah cantik balik..!!

Nad @ MamaZakwan said...

wa....semakin cantek plak pas guna ubat tu, hehe

Alycia said...

comey ;)

Alin Marlini said...

bersih kulit mekchu bebas jerawat..

*SiRibenMerah said...

seb baik kan x berparut.. kalo ai kan akak, cepat aje skin ai neh berparut.. huhuhu~

Eri-chan said...

at least jumpa penawar cepat. semoga terus cun dan tersengih. hehe

QASEHNYA RANIA said...

alhamdulillah ...lega sudah =)

Farah Rahim said...

owh my dear....jgn lah sapu dan guna Vizomet. Vizomet adalah steroid kelas 4 paling tinggi kandungan steroidnya

http://krupkrup.blogspot.com/2012/06/mengejutkan-laporan-penindasan-kelenjar.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...