@churalliya

Friday, May 9, 2014

BTN Besut : Part kematu dalam bas

Redah dan pasrah je bila tahu kena pegi BTN.. last pegi bila? entah kan bila... setahu mekchu sekolah dulu ada, masa kat HeiTech ada, kat MAMPU pun ada.. kategori BTN atau sebaliknya ku tak pasti...

Kat SUK ni 2 kali budak2 opis dah pegi, 2x itu lah mekchu berjaya loloskan diri.. makanya kali ini dah tak de alasan lagi dah.. alasan dah habis semua pun dorang dah guna... hahahaha.. weeei, dah kena pegi tu pegi aje la.. banyak pulak songeh ye tak...

perit nak tinggalkan trippleNAJ.. 

 churalliya Mama gi BTN nak mantapkan masel.. Semoga mama cukup taff selama 4 hari yg akan datang.. Gonna miss my #trippleNAJ #mekchu@work

Ohhye, BTN ni kat Besut na na na na Ganu kiteeee untuk semua skim IT kat Negeri Sembilan ni. Tak pernah sampai Terengganu sepanjang hayat diri.. Umo gini baru dapat jejak kaki sana.. Itu pun dengan menaiki bas. Gerak pukul 10.30 malam, 10.30 pagi esok sampai lah kami... Phewwww...

Kat dalam bas tu kan, serba tak kena.. Macam2 gaya dan aksi dah cuba tapi tak boleh lelap jugak mata ni.. Biasa ada budak2, pas tu ada bantal busuk, selimut semua kan... Rasakan!!!

rupanya lepas dapat makan nasi kerabu ayam panggang sedap baru boleh lelap mata ni.. tu pun dah sampai Kuala Terengganu.. dapat la lelap sejam lebih... 

makanya tepat 12 jam perjalanan, sampai lah rombongan kami dari seremban ke besut.. terus buat tajuk entry kematu montot.. hahahaha... 

Lepas minum, lepas amek sarung cadar, sarung tilam, lepas daftar, lepas amek t-shirt baru lah boleh mandi... Ya ampun shiokkk nya dapat mandi..... bayangkan dari malam tak mandi.. perghhhhh....

 pendaftaran... ini adalah piah.. mekchu akan berkepit dengan dia aje sepanjang BTN ni.. tak de hal kepit, masing2 pun bau sama...

Petang no rehat-rehat... terus masuk kelas... dan belajar Gerak Wira... kahkahkahkahkah... ehhh apsal sebut je Gerak Wira tiba2 nak tergelak... wakakakakakaka...

Sebenarnya terlalu banyak kenangan semasa di BTN ni... ye la, sesekali dapat buat benda2 yang tak pernah buat memang kenangan sangat.. macam senam gerak wira ni, memang tak pernah terpikir wei nak buat... mekchu memang nak tergelak aje masa pak manap tu ajar... memang tak fokus langsung.. tiru je orang sebelah...

mcm mana nak fokus.. asal nak fokus je nampak kelibat izwan (cameraman).. hahahaha... 

ini bukan tarian inang mekchu oi... hahahaha ini senam ala2 ashkar weiii... hahahahahaha... 

ermmmm.. tiru lah orang sebelah.. lagi senang... 

Memang terbahak-bahak tergelak.. nampak je simple tapi kemain susah nak ingat step.. Budak2 lain pun sama, tergelak memanjang... Mekchu risau kena tengking dengan pak manap aje..

Ada kuliah magrib dan malam ada kelas lagi...

Coppppp.. kelas malam tu sikit pun tak ngantuk ok... fasilitator adalah dari Negeri Sembilan dan dorang memang best sangat sangat... tak rasa bosan pun... hati ikhlas nak pegi memang tak mengantuk dalam kelas kan... ehemmmmm...

Paling tak tahan lawak fasilitator pasal jangan berumah di tepi landasan keretapi... kahkahkahkah... alaaaaa, mekchu tak mampu nak ceritakan semua pada korang... tapi lawak dari tido baring bila ketapi lalu sampai boleh duduk bersila tu memang lawak tak bleh blah... kahkahkah.. kawan2 yang pernah dengar lawak ni pohon gelak bersama-sama... :))

Ini baru hari 1st ni.. mekchu sadar... susah2 kan lah menulis.. ada banyak lagi cerita nak bebel lepas ni...

*bersambung


by mekchuN (^_^)

4 comments:

salwana nordin @ che'wa said...

alahai tak sabar pulak nk tunggu awak citer..

nk gelak sama2 hhhaaaaaaaaaaaaa

Nad MamaZN said...

adoi...takbestnya berpart-part...tgh seronok nak baca ni hehe :)

Bitt (double IS) said...

huhuhuhuhuhu ganas betul senaman tu..mekchu ni memain je ;p

syawalsimpsons said...

adoii last besan G BTN besut tu 2009 B4 kawen...mmg kematu la montot ni tau

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...