@churalliya

Monday, October 4, 2010

Persiapan Majlis Raja Sehari

sibuk mcm nak sambut menantu.. selalu kan dgr ayat tu.. ini betul2 nak smbut menantu nih.. betul punya sibuk... tak sia-sia tau cuti 3 hari awal..

sib baik catering.. kalo masak sendiri konpem smpai skang tak bangun2 tido lagik.. eh, penat kan wat kenduri kawin.. rasa serik nak kawin lagik.. pangggg sekali... hahahahha..

mekchu tolong sikit2 je.. eksen yang lebih.. dah lama tak de kenduri kawin family rapat.. rasa kekok lak.. hak hak hak..

suasana dalam rumah..



bila dah petang, ramai jugak org2 kampung yg datang..
"ooooo... tak do la potong2 bawang nih?"
"tak dooo... amek catering yooo..."

tu la, org2 tua mmg dah terbiasa datang rumah pengantin nak tolong potong bawang, pilih beras semua.. dorang rasa janggal bila datang isi gula2 dalam beg.. hahaha.. kesian lak tgk ehh..

mlm sebelum tu mekchu racik daun pandan nak wat bunga rampai.. sudah nya dpt segenggam je..



kalau ada mesin meracik bunga rampai tu sila bg tau mekchu.. mmg beli punya...


deqna pulak smbung meracik dari pagi smpai t/hari.. pun segenggam jugak.. pinggang dah sakit2.. semangkuk pun tak penuh2 lagik..

last-last mak jah amek papan potong, terus potong mcm potong sayur... hahahahha.. tingggg... kejap je setel....

"nak harapkan korang meracik, seminggu pun tak siap... "
pas tu mak smbung lagik...
"halus bona... tiup angin pun melayang.."

ye tak ye jugak.. bila dah banyak2 tu, tak perasan pun halus ke, kasar ke.. tau tau dah besepah kena tabur atas kapet...

suasana kat luar rumah lak.. ni mana yg sempat amek je.. maklum la.. kata sibuk kan..


salah satu hasil yg boleh dibanggakan.. 3 hari pun masih kukuh.. ribut petir pun masih gagah berdiri..


atuk ketuk dia ketuk.. atuk tak ketuk pun dia ketuk jugak..

ptg tu bro.john cuba untuk menidurkan anak dia.. najmi ni kalo balik pilah mmg tak tido siang.. maaaaaaaaain je smpai lah hari gelap..

senyap je dorang kat dalam bilik.. dah tido kot.. ingat kejap lagik bleh la join dorang.. dah terbayang nikmat tido saat2 mcm nih.. tak lama lepas tu 2-2 beranak keluar bilik... nak tau apa yg dorang buat senyap2 dlm bilik tuh???


bapak dia yg tido dulu.. anak dia pulak selongkar beg mekap mak dia dan cuba pakai mascara.. hadoiiiii.... bukan selalu pun mekchu mekap dpn dia.. tau pulak tu mascara letak nya di mata..


kat mata bawah susah nak hilang.. nak sental betul2 takut dia sakit lak.. 2 hari baru bleh hilang betul2 kesan mascara tu.. dah la sebelah mata hitam sebelah putih..

dia takut nak keluar bilik... terus ajak bro.john gi bilik air.. hahahaha... tau pun takut dgn jeritan tarzan mama ko nih..

dah.. itu aje gmbr2 sepanjang persiapan sebelum majlis nikah & sanding deqna.. bersambung nnti okeh..

ehh... hari tu ada jumpa ida (ibu arwah wawah yang meninggal dalam buai di taska) .. jumpa je dia rasa nak nangis.. otomatik bergenang air mata.. nnti mekchu kasik update..

12 comments:

m'Z faRa.. said...

mek chu..ingat nak singgah rie 2..tapi segan owh..padahal dah dekat sangat...kite dok juasseh jek...pas 2 otw nak g semban,teringat yg adik ipar mek chu kawin..haish..segan owh nak singgah...;)

~~@lyci@~~ said...

sorry mekchu, xpat pg kawin adik bro johm.. xbalik pilah.. minggu ni br blk pilah..

oh najmi, kenapalah ko tenyeh mascara mama ko tu sikit ajer.. cuba tenyeh byk2 lagi.. biar lg kuat sore tarzan mama haha..

MieZa said...

kak..comel je najmi ketuk2 siap pakai seliper besar,,hehe

mekchu said...

fara : rugi sgt tak singgah tau..

alycia : x pe.. len kali kalo blk pilah singgah tau.. sib baik bukan waterproof..

mieza : dah la besar.. terbalik lak tuh.. hehehe

Iena said...

hahhahahaa... najmi ni nk jd pohwang ker?

LyNn HaMzAh said...

budak2 memang cepat belajar la mek chu...anak dara lynn pun dah pandai dah nak make up tau...sabar jer la...

AKO @ retna said...

seronok tgk kenduri kat kampung2 nih.... klu kat bandar ntah ek meriah nya lain dari kat kampung kan.. huhu...........

*bila la nak ada kenduri kat umah lagi nih????

Miss Fadhilah said...

alahai..comel je najmi buat muka innocent....mcm gegirl dah nmpak!geram sungguh

mekchu said...

iena : ramai artis jumpa dia nak telek nasib.. haha

lynn : tu la kan.. tp budak pompuan di maapkan.. ini boboy.. risau risau

ako : tp kg pun x kg sgt.. kalo dpt yg masak sendri, berkampung semua tu lagi feel...

fadh : dia buat2 mcm tak bersalah..

CaDLyNN said...

hahaha..comel je najmi pakai mascara~

Anonymous said...

mekchu santek..

len kali blender kering je daun pandan tu. tp make sure daun tu kering dulu. kompom sehalus kasturi seindah pelangi hasilnye ;)
micah kawen nnti buat camtu ekk .

symp,
-cik ila-

QasehnyaRania said...

tahan gelak ciksu tgk muka mi-cah :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...