@churalliya

Monday, March 3, 2014

Che Wa 1 tahun 4 bulan

Anak dara dah besar... Dah 1 tahun 4 bulan..


  • Gigi? Baru tumbuh 2 batang belah atas... Lambat kemain tumbuh gigi.. Setahun 3 bulan kot baru nampak putih.. Orang tua2 cakap kalau tumbuh atas dulu nanti dah besar suka melawan cakap? Betul ke?
  • Kalau malam, tak pernah merengek nak susu.. Bagi sebotol sebelum tido, pukul 6.30 pagi baru mintak susu.. Senang sangat jaga kamu anak... 
  • Sangat garang... paling suka menyakat abang.. Abang rampas barang, nanti dia datang terkedek gi rampas balik.. Berani la abang nak rampas semula.. tu yang member selalu frust belakang pintu... hahahaha
  • Berat? Tinggi? tak tahu yang terkini... sebab tak de appoinment kan.. 
  • Pampers size M muat lagi..

Wawa adalah kakak. Nisa adalah adik. Tp kenapa nisa lagi tinggi dan matanya sangat besooo? 

Baru ku faham kenapa ramai yg cakap macam ni kat wawa "eeeeee... kecik2 dah pandai jalan...." (^_^) hahahaha #najwasyahira

Kali ni mekchu malas nak cerita pasal millestone wawa ni.. Kali ni special sikit.. layan aje pehlisss.....

#1 : Ketiak lenguh kendong henbag

"mama, jom jalan...."

"lenguh dah ketiak pegang henbag ni..cepat la mama...." 

"ishhhhh.. lambat la mama ni... wawa pegi dulu laaa....."

#2 : Wawa dan skendel

"mana la skendel ni tak sampai2 lagi.. sampai tertido kite nunggu tau..."

"ehhhh.. Senyum. Senyum. Skedel dah sampai tu... tak sia-sia pakai bunga besar kat telinga...."

"nak buat2 terjatuh la depan skendel.... opocot..... "

#3 : Kalaulah daun ni duit...

 "kesian nenek.. penuh laman nenek dengan daun"

"nak tolong nenek kutip daun lah.. tak kan nak makan tido free aje kannn hari2...."

"daun ni kalau minum pun sodappppp"

#4 : Tonggek tak kiteee?

 "ok mama.. wawa dah sedia nak posing lekap kat dinding ni... "

"ehhh kejap. Kejap... tunggu wawa nak posing pakai kasut. Baru cun... "

"hahhhhh? amacam mama? ke nak kena tonggek lagi?"

Mekchu yang hari-hari jumpa ni pun gerammmm tengok budak kecibung ni..

Tolong jangan besar cepat sangat wawa.. Nanti mama kena tanya bila nak menambah lagi.. Mama tak shuke soklan tu!!

by mekchuN (^_^)

12 comments:

Nurzakiah Hanum said...

tomeinya

amirah said...

keciknya badan wawa...comellll je..dah pandai posing cekci2 dahh

Rizziela said...

comelnya

syawalsimpsons said...

ohh menantu yg sexy tau...besan suke..kikikiki..macam2 gelagat dier kan

salwana nordin @ che'wa said...

comelssss sggggtttttttttt wawa :)

salwana nordin @ che'wa said...

comelssss sggggtttttttttt wawa :)

mama maman aka yana said...

cumilnya dia... :-)

mikamusz said...

Saiz M Mamy Poko atau Pet/Pet dan yang seangkatan dengannya...
Takpelah kalau kecik pun, janji sihat dan cukup nakal kacau abam Mi.

Azura Aziz said...

adohai.. awat comel sgt ni.. tetiba berkenan pulak nk jdkan menantu haha..

QasehnyaRania said...

ece ce wah mama tgh mangasah bakat cik wa berposing.
suka pic yg jatuh tu.hihi
comel wawa. smga mbesar sbgai anak solehah aamiin

Aini said...

putih suci gebu sungguh cik wawa ni.mmg geram menengoknye!

Nad MamaZN said...

cik wawa....
awat comey sgt!
mekchu masa kecik2 camni la kot kan? hehe

moga membesar dgn sihat k wawa!
kecik molek takpe, janji cun cam mama :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...