@churalliya

Tuesday, November 18, 2014

Rezeki kami di tahun 2014

Kalau ingat pertengahan tahun hari tu papajib dapat naik pangkat.. Alhamdulillah, hujung tahun ni mekchu dapat peluang untuk merapatkan jurang gaji dengan papajib... Hahahaha..

Jauh dah dia tinggalkan mekchu.. tapi mekchu rilek-rilek aje.. Rezeki dia, rezeki mekchu jugak kan..

ehhh gambar ni tak de kaitan pun dengan tajuk.. 

Dulu mekchu keje private.. Masa kawin pun masih keje private.. Papajib keje gomen dah masa tu.. Duduk asing lepas kawin.. Sorang kat Jelebu, sorang kat USJ.. Jumpa time weekend aje.. Kasihan.. Susah nak carik keje kat Seremban.. Nak tinggal kat USJ kami tak setuju.. So, mohon masuk gomen.. Dan tahun 2006 mekchu mula berkhidmat dengan kerajaan..

Pun masih tak dapat pindah seremban lagi.. 2 tahun berulang dari Seremban-Putrajaya.. Berulang hari2 naik bas charted.. Masuk tahun 2008 dah dapat pindah seremban.. Rezeki bersama tengah pregnen kan abang mi masa tu...

So setelah 8 tahun setengah, tiba giliran mekchu pulak..

ni masa kat JPA hari tu untuk satu majlis

dapat carik mekchu?

dengan batch mekchu tak de gambar pulak.. ini dengan batch papajib ni.. geng2 dia lah ni.. naik segan kena panggil soh diri kat tengah gitu.. 

Dan semalam dah selamat lapor diri..



Syukur sangat sebab masih di tempat lama.. Memang itu pun doa mekchu selama ni.. Tak dapat naik pangkat cepat2 pun tak pe.. tak kisah pun.. Janji keje kat seremban.. hahahaha.. Bersifat mak-mak sangat kan.. Orang berebut nak naik pangkat, ngko main tak kisah aje...

Kalau naik pangkat tapi kena bertukar tempat keje yang jauh macam mana? Abang mi dah nak start sekolah, papajib nun kat Tampin.. memang kelam kabut jugak..

Alhamdulillah, Tuhan telah permudahkan salah satu urusan kami..

Mekchu tak pernah anggap ini rezeki sendiri, sebaliknya ini adalah rezeki anak-anak...

Dan mekchu percaya setiap orang itu telah tertulis rezeki masing-masing.. Kita sama-sama berdoa ok..


by mekchuN (^_^)

14 comments:

Nurzakiah Hanum said...

alhamdullilah

Suliana said...

tahniah mekchun :-) kita ni dah 6 tahun dah msih di takuk yg lama. menunggu senior bergerak dulu :-p

Ida Puanstoberi said...

Guna sama senang juga kiranya naik pangkat..
kalau close service cam kami.. ha.. tggu la kau ada orang pencen (atau pun bersara akibat kematian.)
Huhu :D

Cik Sal said...

walaupun penat tpi puas hatikan..:)

mama maman aka yana said...

Rezeki anak2.. hihi

Aini said...

Alhamdullilah. Tahniah mekchu.. Kita ni dah umur 27 tahun, nak masuk gomen masih tak dapt2..huhu.. Ye sy percya Rezeki itu di tangan Allah.. =)

acik watie said...

Tahniah Mekchu...Tak sabarnya nak tunggu naik pangkat secara automatik ni...lambat sangat

Lynn Hamzah said...

syukur alhamdulillah...rezeki mek chu...rezeki anak anak...

Azura Aziz said...

Alhamdulilah... taniah my fren.. cuma kau masih setia di uptm.. aku ms berganjak gred dah kena kluar hehe..

Emmy said...

Alhamdulillah...tahniah mekchu...memang begitu la mak-mak ni...sanggup kita lepaskan peluang demi nak dekat dan jaga anak dgn tgn sdiri... i feel you...

amirah said...

alhamdulillah tahniah mekchu...

Bitt (double IS) said...

alhamdulillah...kalau nak kira2 8 tahun kebelakang tu mcm lama giler :)

Chekgu Azrine said...

Tahniah sis

QasehnyaRania said...

alhamdulillah.tahniah mekchu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...