@churalliya

Thursday, September 23, 2010

Folder 4 Syawal

hari raya ke-4 masih di pilah.. kan dah janji smpai raya ke-5 kat sana..

tiba2 pagi tu rumah sunyi sepi... mana semorang?? bilik deqna kosong.. bilik k.eliz lagik kosong.. bilik abah pun clear.. mana dorang pegi nih?? sape tuan rumah sbnarnya nih?? cane kalo ada budak2 nak dtg raya nnti nih??


deqna dah start keja.. maklumla, nak simpan cuti tuk horneymoon nnti.. k.eliz, bang Z & nabila awal2 pagi dah blk kl.. mak ngan abah lak gi menjemput org2 kg untuk kawin deqna nnti..


maka sel-sel otak mekchu sekali lagi berhubung (itu lah untung nya minum susu sebelum tido)


dgn nada selembut mungkin..


"pa, semua orang dah tak de... tnggal kita je nih.. " ayat pancing sehabis baik

"kita gi beraya kat melaka ok tak?"

kebetulan hari ni family mekchu mmg plan beraya kat melaka, saudara sebelah arwah abah.. lagi pun tak jumpa family akak mekchu pun lagi raya nih..

"t/hari sikit kita gerak la..." waahh... cadangan ku di terima..


dari pilah ke melaka ikut jalan tampin, keluar kat tol alor gajah..


dorang dah siap beraya 3 buah rumah.. kitowang baru smpai.. last2 jumpa kat rumah abg seman (anak buah arwah abah yg sulung)
.. umah betul2 depan tesco & jusco baru tu

rumah dia mcm misteria skit.. tetiap thn dtg tapi still sesat.. itu lah kalo rumah taman dalam taman.. bila cari dgn mata hati baru jumpa..


najmi sepanjang masa asyik dgn fish dia.. habis separuh botol makanan ikan tu dia taburkan..

gambar pun snap kat kolam ikan je lak tuh.. jadi, korang layan lah aksi najmi dgn ikan-ikan dia ehh..

smpai2 je dia ngadap ikan ni.. dari mula smpai lah nak balik..


separuh penuh botol tu.. dpt je kat dia, selamatt....


pengembala ikan terhebat..


dgn nenek & abg ameer..


opss.. again i'm in red.. patut ni baju masa raya 1st... tp bro.john tak suka la pulak..


abg ipar & kaklong


kami di raya ke-4 (mekchu je baju baru.. dorang recycle aje)


makan time.. kantonese kue teow... tgk la muka mekchu tu, muka takut makanan tak cukup.. lapar gile time nih..


org lain makan, budak ni kat luar lagik


gini lah dia bila ajak balik.. nak pujuk susah lak tu..

najmi, mama ngan papa tak suka bela ikan la dik oii.. benda2 maintenance tnggi ni mmg kitowang tak suka la mi.. nnti kita main ikan kat rumah jiran sebelah je la ye..

tak byk kisah raya ke-4.. sbb badan dah makin penat dan penat.. tapi legaaaa bila ingatkan yang cuti masih panjang...

7 comments:

Iena said...

yer2... mereka x penting... janji kite gojes ngan baju raya! hahahaaa

rozana said...

lihat dgn mata hati?
ayat sentap tu suraya...;p
oklah...asl jgn lihat dr bwh tempurung sudah..

ala beli ikn laga jek suraya..
sng nk jaga..
die pn mkn jentik2 jek..
slmt umh dr aedes..
beli sekor ltk dlm botol..
bg najmi tgk tp kna slalu usha jugkla kan...tkt dia kuarkn ikn tu bwk bubuh dlm poket suar die lak!

mekchu said...

iena : ya betul.. dorang tak heran pun bj lama ke baru ke...

mokna : hahaha.. tak mustahil tu dia letak dlm poket seluar.. takut dia picit2 je ikan tu

jesnita_ns said...

lor kak..asal tak singgah umah sy aritu dtg Melaka

NeenaAnuar said...

mekchu memang ssangat sesuai ngan warna merahh! cantikkss! ;)

mekchu said...

jes : laaaaa... apsal tak bg tau.. rugi rugi

neena : auuummmmm..

cha said...

mekchu menten, kang main ikan jiran sebelah pun mekchu melaram.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...