@churalliya

Friday, November 23, 2012

Terbangnya seekor Kenari

Kenari biru yang amat disayangi.. Kenari biru yang genap 10 tahun umur nya dan hidup bersama seorang tuan yang somel.. huhuhu.. Kenari biru yang diperolehi menggunakan duit hasil titik peluh sendiri (ehhh ada pinjam duit emak sikit utk downpayment, tapi dah habis bayar ok)

Genap 10 tahun (Okt 2002 - Okt 2012) maka terbanglah ia bersama air mata.. uwaaaaaa sedih sangat nehhh...

Ura-ura papa-jit kata nak berikan kenari pada atok & nenek pilah (mertua) dah lama tawu.. ingatkan rancangan tu tak jadi, sekali menjadi pulak.. Raya Haji lepas, gugurnya air mata kerana seekor kenari...

Banyak kenangan, banyak suka duka dengan kenari tu.. itu sebab emosi lebeyyy..

 kelabu ~ sekelabunya hati ini.. echewahhh.. .

memories.. 


mesin rumput dalam kereta.. kereta ngko ado?


suatu waktu ketika rim bewarna pink :)

3 bulan sekali baru hantar untuk mandi.. sangat senang nak jaga... 

Kenapa sayang sangat dengan kenari tu?

Apsal la syahdu sangat.. bukan bagi kat orang lain pon.. kat atok ngan nenek pilah jugak.. kalo rindu-rinduan balik pilah, amek kunci kereta dan pegi lah merempit..

Sekarang mekchu tak de kereta dah.. huhuhu.. kasihannnnn... tak tawu lah kalo papa-jit nak belikan kereta baru untuk binik dia ni kannnnnnn... #bertuahbadan..

17 comments:

♥MAMASYAZA♥ said...

mesti papa jit nak beli keta baru le tu, hadiah utk mekchu

etiey.com said...

Si kenari merah ai pun dah bertukar tangan... Huhu sedih sedih

Mama Vogue said...

Ade lettew.. Pengganti nya nnt :)

MaMa CyDa said...

Mesti punyalah papa jit belikan yg baru. kot2 vios cam yg mekchu idam2 kan tuh ker ^_^

Nad @ MamaZN said...

Itulah pengorbanan. .
Yang patah kan tumbuh, yng hilang kan berganti
Mesti ada gntinya la...!
Papajit kasi sempena kelahiran najwa =)

Percayaaaaalaaaaa... (ikut gaya ning nyanyi)

Nory Zoulkefle said...

tak lama lagi dapat keta baru lah plak...hehehhe..mesti terhapus segala duka nestapa...kihkihkih

CaDLyNN said...

wawawa..papa jit nk bg kete baru ek mekchu...bestnye..

lin pon tak sanggup jual kancil kemek2 ku itu..hahahha

CaDLyNN said...

wawawa..papa jit nk bg kete baru ek mekchu...bestnye..

lin pon tak sanggup jual kancil kemek2 ku itu..hahahha

Amanda Suria said...

mesti dia nak beli baru tu..hadiah sempena lahirkan najwa..hehehehe

@YUNID@TI said...

betul la tu mesti nak belikan yang baru sebagai ganti....

QasehnyaRania said...

Ada la tu nanti...jgn sedey2 ye mama-chu..
Awak tu dlm pantang..hihi
tc :)

QasehnyaRania said...

Ada la tu nanti..jangan nanges2 ya mama-chu
awak tu msih bpantang..hihi
tc ;)

Emy Omar said...

Mekchu xpe la,mesti ada kereta lagi best untu mekchu lepas..PERCAYA LA...(Baca ala2 intonasi lagi Tok'Ti tu ye) hihihi

Aleyn said...

Tak per...ada la tu yg baru...tunggu jer lah..jeng3

Lynn Hamzah said...

yer la tu kut mek chu...papa jit nak belikan kete baru tu...

CuTeMiUt78 said...

alahai syahdu plak.. takpe.. kenari terbang nanti dtg plak yg lain lebih beso

therosputih said...

sedihnya bace entry nih, hehehe...sayang sangat sama itu kenari, tapi nak buat macam mana...dah ada ura2 nak belikan kete baru ke?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...